شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

وزیر ارشاد؛

امیدوارم فضایی ایجاد شود که دولت‌های اسلامی هم به توقعات مورد انتظار ملت‌هایشان عمل کنند

افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملت‌های مسلمان پای کار حمایت از غزه آمده‌اند، امیدوارم فضایی ایجاد شود که دولت‌های اسلامی هم به توقعات مورد انتظار ملت‌هایشان عمل کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر جمعه - چهارم اسفند ۱۴۰۲- پیش از سفر به ترکیه برای حضور در اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس یک روزه که در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، شرکت می کنم و مواضع رسمی ایران را اعلام خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این اجلاس علاوه بر تاکید بر تقویت و لزوم افزایش همگرایی‌های رسانه‌ای و توسعه همکاری‌ها میان کشور اسلامی بر ضرورت دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین تاکید و راه‌کارها و پیشنهادات جمهوری اسلامی را در صحن اجلاس تبیین خواهم کرد.

اسماعیلی گفت: همچنین در این سفر دیدار با برخی از همتایان از کشورهای اسلامی دیدارهای دوجانبه برنامه ریزی شده است که تلاش خواهم کرد این فرصت که برای وحدت و همدلی رسانه ای برای دفاع از حق مردم مظلوم غزه به وجود آمده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا کشورهای اسلامی با توان بیشتری در راه حمایت از مردم فلسطین قدم بردارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم و ملت‌های مسلمان پای کار حمایت از غزه آمده‌اند، امیدوارم فضایی ایجاد شود که دولت‌های اسلامی هم به توقعات مورد انتظار ملت‌هایشان عمل کنند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر جمعه - چهارم بهمن ۱۴۰۲- و به دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای حضور در اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار ویژه غزه عازم استانبول ترکیه شد.

در این سفر فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر، اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

همچنین بازدید از مجموعه رسانه‌ای تورکواز و ملاقات با رییس این هلدینگ و صحبت در مورد پخش فیلم و سریال ایرانی در رسانه‌ها و سکوهای (پلتفرم ها) بین‌المللی ترکیه از محورهای این‌سفر خواهد بود.

ملاقات با فخرالدین آلتون رییس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ در سفر یک روزه به ترکیه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.