سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

یک فعال حوزه «فیلم کوتاه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

فیلمسازی گران و سخت شده/ «معضل اقتصادی» برای تولید فیلم کوتاه شدیدتر خواهد شد

بهنام معتمدی

سینماپرس: بهنام معتمدی فعال حوزه فیلم کوتاه همزمان با آغاز سال نو در خصوص چشم انداز فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۳ گفت: امسال خیلی کیفیت خوبی نداشتیم و فیلم های کوتاه خوبی را مشاهده نکردیم. امیدوارم در سال آینده بتوانیم شاهد رشد و تحول در حوزه فیلم کوتاه باشیم.

کارگردان فیلم های کوتاه «خوره» و «دلنیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در وهله اول مهمترین مسأله برای فیلم کوتاه سازان همواره بحث اقتصادی است. زمانی با مبالغ اندک و کمک گرفتن از اساتید می شد فیلم کوتاه تولید کرد اما در آینده با این قضیه نمی شود ساده برخورد کرد. فیلمسازی گران و سخت شده! ضعف مالی که در آدم ها وجود دارد این مقوله را دشوار می کند.

وی ادامه داد: چشم انداز بنده در حوزه فیلم کوتاه برای سال ۱۴۰۳ در مبحث کیفیت است. فیلمنامه هایی که قرار است کار بشود باید کارهای خوبی باشند. در سال حدود ۱۰۰۰ فیلم کوتاه ساخته می شود که فقط تعدادی انگشت شمار از آن ها خوب و قابل تأمل است و بخش اعظمی از آن ها کوالیتی خوب ندارد.

معتمدی تأکید کرد: سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران باید مدیریت کند و کارگروهی را برای خودش داشته باشد و فیلمنامه ها را بگیرد و روی آن ها کار کند و پخته کند تا بتوانند فیلم های خوبی ارائه دهند.

این سینماگر متذکر شد: باید مشاوران خوبی در کنار مسئولان باشند. امسال خیلی کیفیت خوبی نداشتیم و فیلم های کوتاه خوبی را مشاهده نکردیم. امیدوارم در سال آینده بتوانیم شاهد رشد و تحول در حوزه فیلم کوتاه باشیم.

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال فیلم کوتاه سازان نوجوان است اظهار داشت: کسانی که جسارت دارند و می خواهند از کارگاه ها به سمت تولید حرفه ای بروند، سال جدید سال آن ها است تا بتوانند مسیری را هموار کنند و فیلم های خوبی را ارائه دهند. باید ارگان ها و اشخاص مختلف که دغدغه فیلم کوتاه دارند از آن ها حمایت کنند تا به امید خدا شاهد تحولات مثبت در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.