چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

در سومین دوره؛

آیین اختتامیه جشنواره امامت و مهدویت برگزار شد

مهدویت؛ «اسم» بی «رسم» در سینمای اجتماعی ایران

سینماپرس: تولیت مسجد مقدس جمکران در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت بخشی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) را در دستان دانشگاهیان دانست.

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در در مجتمع دارالولایه حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: تعلیم و تربیت نسل جوان به عهده دانشگاهیان است، اگر این وظیفه کامل انجام شود حرکت انتقالی صورت گرفته است. اگر دانشگاهیان این وظیفه را به درستی انجام دهند، رضای خدا را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: حضرت ولی عصر (عج) بعد از دوران غیبت می‌آید و لشکر جهانی تشکیل می‌دهد، اما تا کادر و نیروهای مخصوص حضرت ولی عصر (عج) تکمیل نشود ظهور ایشان انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام اجاق‌نژاد تاکید کرد: امروز بخشی از این موضوع در دستان دانشگاهیان است که به تعلیم و تربیت نسل جوان بپردازند تا شرایط ظهور فراهم شود، مسجد مقدس جمکران در این راستا هر کمکی از دستش بربیاید انجام می‌دهد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام جواد جعفری دبیر جشنواره امامت و مهدویت گفت: یکی از ابتکارات جشنواره امامت و مهدویت، فعالیت در دو ماه مبارک رجب و شعبان است. این ایام برکت مضاعفی برای برگزارکنندگان دارد.

وی ادامه داد: جشنواره بیش از ۴۰ روز برگزار شد، اما به مثابه سه سال فعالیت بود. امسال حضور شرکت‌کنندگان جشنواره به نسبت سال گذشته، با رشد سه برابری همراه بود که این خود نمونه بارزی از برکت ماه‌های مبارک رجب و شعبان است.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: در این دوره از جشنوراه ۵۳ هزار نفر در این دوره به رقابت پرداختند، ۱۵۱۴ کتاب چاپ شد و ۷هزار اثر توسط دانش آموزان تولید شد.

وی با اشاره به تحقق و اجرای ۱۲۰ پیش‌رویداد ذیل این جشنواره، تصریح کرد: وقتی فعالیت فرهنگی بتواند اقبال مردم را داشته باشد، رسانه نیز باید در این عرصه در کنار برگزارکنندگان همکاری کند. همچنین در این دوره کتاب صحیفه عسگریه امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) ترجمه شد که امروز رونمایی خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: بحث مهدویت آینده ماست و دانشگاه آزاد هم آینده ساز است. با توجه به این مساله فعالیت در عرصه مهدویت در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: از برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف در طول دوره چهل روزه برگزاری سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت بسیار خرسندیم. فعالیت در این عرصه توفیق می‌خواهد و برگزیدگان این جشنواره به یک توفیق الهی دست یافته‌اند.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه نشست بیان کرد: برگزاری جشنواره مهدویت برای تربیت انسان و جامعه منتظر است. آیه ۶ و ۶۰ سوره روم اشاره دارد که جامعه اسلامی در جریان تمدنی و علمی نباید خود را خودباخته بداند و وعده الهی این است که روزی جامعه دینی تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دانشگاه مأموریت دارد که جامعه آرمانی را تبیین کند. از منظر علمی دانشگاه دانشجو را باورمند تربیت می‌کند و واقعیت نیز نشان داده که دانشگاه باور ساز است، باورهای دانشجو باید از معارف دینی ناشی شود و از چارچوب فکری غربی که ناشی از دین تحریف شده مسیحیت است، پرهیز کند.

در پایان آیین اختتامیه این جشنواره، ضمن تجلیل از برگزیدگان، از ۱۴ استان به‌عنوان رتبه‌های برتر جشنواره تقدیر شد.

همچنین در این مراسم نادر جوادی به مدیحه‌سرایی پرداخت و مسعود یوسف‌پور و سمانه خلف‌زاده اشعاری آیینی در وصف حضرت حجت بی الحسن سرودند و در ادامه از کتاب «صحیفه العسگریین الجامعه» تألیف آیت الله ابطحی رونمایی شد.

این مراسم با برگزاری آیین غبارروبی ضریح مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد و با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.