جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

«قرآن مجید» قدرت نرم مقاومت اسلامی است

محمدمهدی ایمانی‌پور

سینماپرس: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: قرآن، قدرت نرم مقاومت اسلامی است و مردم غزه خود را با قرآن مقاوم می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور روز، پنجشنبه - دوم فروردین - در نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است و قدرت نرم مقاومت اسلامی است. به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.

وی با اشاره به هدایتگری قرآن اظهار داشت: باید به این توجه کرد که قرآن فقط آموزه و درس مسلمین نیست، بلکه برای همه عرصه‌های زندگی بشر است. قرآن کریم در خصوص نظام اجتماعی هم صحبت می‌کند، درباره عدالت مفاهیمی در این کتاب وجود دارد، با قصه‌هایی که دارد جزئیاتی از زندگی بشر را روایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره فرقان گله می‌کند که قوم من این کتاب را مهجور کرده است، ادامه داد: مهجور نگه داشتن قرآن به این نیست که به آن مراجعه نشود، بلکه به این معنی است که در زمان مشکلات به قرآن مراجعه نشود. قرآن پاسخگوی تمام مسائل کوچک و بزرگ جهان معاصر است، اما به قرآن مراجعه نمی‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است

ایمانی‌پور با بیان اینکه مساله خانواده و جمعیت در جهان، مساله جدی است و قرآن برای آن آموزه دارد، گفت: ما آموزه‌های قرآن را رها می‌کنیم و به سراغ دستاوردهای بشر و قرائت‌های ساخته دست بشر از خانواده می‌رویم و به همین دلیل است که معنویت در جامعه از بین می‌رود و شاهد بحران معنویت در جامعه هستیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: روایت‌هایی از بزرگانی مانند ملاصدرا وجود دارد که می‌گوید عمری کتاب‌های مختلف را مطالعه کردند و دیرهنگام به بررسی و تفحص قرآن کریم پرداختند. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است تا از آموزه‌های آن که در تمام ابعاد زندگی بشر وجود دارد، استفاده شود.

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه قرآن عامل وحدت جهان اسلام است، افزود: اگر به قرآن تمسک نداشته باشیم، امت اسلامی شکل نمی‌گیرد، امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دستیابی پیدا کنیم، راهی جز تمسک به قرآن مجید نداریم.

به گزارش ایرنا، دومین نشست قرآنی تهران با موضوع نقش قران کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی برگزار شده و مسئولان و علمای دینی و مذهبی داخل و کشورهای اسلامی اساتید علوم دینی و مذهبی و دیگر مسئولان در هتل لاله تهران ادامه دارد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی جزایری عضو خبرگان رهبری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری، رونی‌الفه مشاور وزیر فرهنگ لبنان، سلیمان برک استاد دانشکده الهیات استانبول و تعداد دیگری از میهمانان بین‌المللی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.