چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

کارگردان «آسمان غرب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

با توجه به مجموعه‌ای از افتخارات که در «ارتش جمهوری اسلامی ایران» وجود دارد این نهاد از «قافله سینما» بسیار عقب مانده است

نیروهای مسلح؛ ارتش

سینماپرس: محمد عسگری کارگردان سینما در آستانه روز ارتش گفت: متأسفانه ما با اینکه دلاورمردان و غیورمردان بی شماری را در تاریخ کشورمان داریم و داشتیم نسبت به آن ها بی توجهی می کنیم و تلاشی برای نشان دادن این قهرمانان از طریق مدیوم سینما نداریم.

کارگردان فیلم های سینمایی «اتاقک گلی» و «آسمان غرب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به مجموعه ای از افتخارات که در ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بنده معتقدم این نهاد از قافله سینما بسیار عقب مانده است. در ارگان های مختلف ارتش قهرمان های بی بدیلی وجود دارند که قصه زندگی شان اگر دستمایه تولید آثار سینمایی قرار بگیرد می تواند ضمن ماندگاری باعث ایجاد غرور ملی شود.

وی در همین راستا ادامه داد: وظیفه سینما زنده نگاه داشتن تاریخ کشور است؛ این وظیفه متأسفانه به واسطه اهمال کاری برخی نهادها و دستگاه ها فراموش شده؛ در حقیقت همانطور که سپاه در حوزه سینما موفق عمل کرده ارتش نتوانسته در این موضوع آنچنان که باید پای کار باشد.

عسگری سپس با بیان اینکه سینما زبان تأثیرگذار و مخاطبان بالایی دارد و ارتش باید به صورت جدی تر وارد میدان تولید فیلم های سینمایی شود یادآور شد: «آسمان غرب» پروژه بسیار سختی بود که نقش اصلی تولید آن با ارتش بود؛ هماهنگی در خصوص تأمین تجهیزات نظامی روی زمین و آسمان به عهده آن ها بود و اگر آن ها نبودند این فیلم به ثمر نمی رسید. اما من می خواهم از یکایک مسئولانی که مربوط به حوزه سینمای ارتش هستند تقاضا کنم که به مقوله فرهنگ و هنر و سینما به صورت جدی تر نگاه کنند. سینما هنری بلیغ و شیوا و ماندگار است و یک فیلم سال های سال در یاد و خاطره جمعی مردم باقی می ماند.

این سینماگر تأکید کرد: ما باید رخدادهای تاریخی و قهرمانان ملی مان را از طریق مدیوم سینما به مردم و به ویژه نسل جوان بشناسانیم. به همین علت بنده از بخش فرهنگی ارتش تقاضا دارم بسیار جدی تر موضوع سینما را جدی بگیرند و به داستان های افراد مختلف و همچنین وقایع متعددی که ارتش در آن ها نقش داشته است بپردازند.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی یک اتفاق کوچک نظامی شان را با صنعت سینما آنقدر شگفت انگیز نشان می دهند که تصور می شود هیچ کشوری قدرت مقابله با آن ها را ندارد اظهار داشت: متأسفانه ما با اینکه دلاورمردان و غیورمردان بی شماری را در تاریخ کشورمان داریم و داشتیم نسبت به آن ها بی توجهی می کنیم و تلاشی برای نشان دادن این قهرمانان از طریق مدیوم سینما نداریم.

عسگری در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: تعداد نیروی انسانی که در ارتش خدمت می کنند حجم چشمگیری است. در خصوص دیدن آثار تولید شده توسط خود ارتش و یا نهادهایی که ارتش در آن فیلم نقشی دارد مسئولان حوزه فرهنگی ارتش باید ورود کنند و باید تمهیدی اندیشه کنند که خانواده ها و پرسنل ارتش بتوانند این آثار را ببینند. در واقع فیلمی که برای ارتش است را باید همه ارتشی ها ببینند. امروزه دیده شدن یک فیلم از تولیدش بسیار مهمتر است. تولید یک فیلم ۳۰-۴۰ درصد از راه است اما بخش عمده پخش و عرضه کالای فرهنگی است که باید به درستی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.