شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

«شورای نظارت بر اسباب‌بازی» با وجود مصوبه جدید «شورای عالی انقلاب فرهنگی» برگزار شد؛

علامتی: حضور مردم در توسعه صنعت اسباب‌بازی باید بیش از پیش جدی گرفته شود!

اختتامیه «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران»؛ محمدمهدی اسماعیلی؛ رضامراد صحرایی؛ حامد علامتی

سینماپرس: سی‌ونهمین نشست شورای نظارت بر اسباب‌بازی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی با موضوع بررسی مصوبه‌های سال گذشته و برنامه‌های جاری در سال پیش رو در حالی برگزار شد که با مصوبه هفته گذشته «شورای عالی انقلاب فرهنگی» موضوع «تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست حامد علامتی رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی از دو سیاست کلی نظارت و حمایت به عنوان سیاست‌های اصلی در سال ۱۴۰۳ یاد کرد و سیاست نظام‌مندی در نظارت بر واردات و تولید به صورت سازمان یافته با مشارکت حداکثری دستگاه‌های ذیربط و نهادهای مردمی و ارائه و تجمیع حمایت‌های دستگاه‌های مختلف در قالب یک بسته حمایتی را از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت در سال جاری اعلام کرد.

علامتی تشکیل اتحادیه «تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات اسباب‌بازی و سرگرمی» و حضور تشکل‌های مردمی همچون مجمع فعالان و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران را از طریق شورای نظارت بر اسباب‌بازی از مهم‌ترین اقدام‌های مرتبط با شعار سال دانست و تأکید کرد حضور مردم در توسعه صنعت اسباب‌بازی باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

همچنین در ادامه، اعضای شورا به ارائه پیشنهاد در مورد اولویت اصلی صنعت-فرهنگ اسباب‌بازی در سال جاری پرداختند که مهم‌ترین آنها ساماندهی مسأله رعایت استاندارد، نظارت دقیق بر واردات و قاچاق اسباب‌بازی، ساماندهی نظام آماری صنعت اسباب‌بازی در کشور و ارائه بسته‌های حمایتی از صادرات بود.

به منظور تحقق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی متشکل از نمایندگان وزارت صمت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از دو دهه است که فعالیت می‌کند.

سی‌ونهمین نشست شورای نظارت بر اسباب‌بازی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس دفتر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.