یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

ابراهیم پشتکوهی به جشنواره آوینیون فرانسه می رود

ابراهیم پشت کوهی

ابراهیم پشت کوهی کارگردان شناخته شده هرمزگان، دو نمایش خود را تیرماه در بندرعباس اجرای عمومی می کند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، "حقیقت العشق فی برهوت معرفت" که درشکل نوینی از تئاتر عروسکی اجرا می شود و برگزیده نخستین جشنواره تئاتر عروسکی ضامن آهو است، به همراه "تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث" یکی دیگر از آثار این کارگردان به شکل رپرتوار توسط گروه "تی توک" با حمایت اداره کل ارشاد هرمزگان، این روزها به صحنه می روند.

پشت کوهی در"حقیقت العشق فی برهوت معرفت" از ابزار و بازیگر برای اجرای خود استفاده می کند و در این نمایش که اثری موزیکال و شاد است از نی به عنوان ابزاری نمایشی استفاده می شود. او این متن را نیز بر اساس تصنیف ها و سروده هایی از"ابراهیم منصفی" خواننده قدیمی هرمزگان و برخی از سروده های خود نوشته است و در آن برخی از اسطورهای هرمزگان نیز معرفی می شوند. محمد سایبانی، سیما پورسالاری، رضا کولغانی، فریبا امیری، مسعود اولی بندری، مریم نحوی و بهروز عباسی دشتی به عنوان بازیگران و عروسک گردانان آن هستند.

دیگر اثری که از این گروه در این یک ماه آینده در فرهنگسرای طوبا به صحنه می برند، "تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث"، به نوسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی است. این اثر که نگاهی متفاوت دارد به نمایشنامه "مکبث" ویلیام شکسپیر و با استفاده از موسیقی و شیوه اجرایی مراسم زار به صحنه می رود.

پیش از این هم این نمایش در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و تابستان سال گذشته، در کارگاه نمایش تئاترشهر اجرای عمومی شد و داوود اسلامی، محمد سایبانی، فریبا امیری، مسعود اولی بندری، بهروز عباسی، مجید کشاورز، مریم حکمت و رضا کولغانی بازیگران این اجرا هستند.

گروه "تی توک" با همین اثر به زودی در فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه حضور پیدا می کند و به مدت دو هفته این نمایش را در فرانسه اجرای عمومی خواهد کرد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.