دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵

جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان ماندنی شد

شالویی در جشنواره تجسمی اصفهان

نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور کودکان و نوجوانان ایرانی و خارجی عصر یکشنبه دوم مردادماه در میدان نقش جهان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، مدیر کل هنرهای تجسمی در افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: جای خوشحالی است که امروز نخستین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان که پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است آغاز می شود و کودکان و نوجوانان از نقاط مختلف کشور و چند کشور خارجی آثارشان را ارائه می کنند.

شالویی با اشاره به ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: ایده برگزاری این جشنواره از چند سال قبل مطرح شد و خوشبختانه با همکاری مسولان استان اصفهان امروز این جشنواره آغاز می شود و امیدواریم با حمایت و همکاری مسوولان و دستگاه های استان اصفهان دوره های بعد جشنواره نیز در اصفهان برگزار شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اولین دوره با حضور و استقبال کودکان و نوجوانان کشور و آثاری از چند کشور برگزار می شود و کودکان ایرانی که برگزیده مسابقات و جشنواره های استانی هستند و کودکان و نوجوانان خارجی در کارگاههای این جشنواره حضور دارند و آثارشان به نمایش درمی آید.

شالویی افزود: در این جشنواره کودکان و نوجوانانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان و لبنان حضور دارند و نوجوان هنرمند نابغه ایرانی ایتالیایی ایزابل سالاری که تاکنون نمایشگاههایی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است نیز در این جشنواره حضور دارد.

شالویی ادامه داد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اولین دوره با استقبال خوب کودکان ونوجوانان داخلی و خارجی مواجه شد و در دوره های بعد با حضور کشورهای بیشتر و به طور گسترده تر برگزار می شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی گفت: با این جشنواره کودکان و نوجوانان برای حضور در جشنواره جوانان و دوسالانه های تجسمی در سال های بعد مقدمه و آمادگی پیدا می کنند.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان از معدود رویدادهایی است که در حوزه کودک و نوجوان در جهان برگزار می شود و کودکان هنر خود را که برگرفته از احساسات لطیف و قلب پاک است ارائه می کنند. کودکان و نوجوانان از بستر این جشنواره پیام صلح و دوستی به جهانیان می دهند و فرصتی ارزشمند را بوجود می آورد تا کودکان پیام های مقدس را به جامعه بشری ارائه کنند.

شالویی گفت: کودکان و نوجوانان آینده سازان جهان اند و هر چه بیشتر در مسیر هنر رشد و تعالی یابند، جهان آینده بشری رو به سعادت بیشتری خواهد رفت.

مدیر کل هنرهای تجسمی در پایان گفت: امیدواریم این جشنواره حرکت رو به پیشرفتی داشته باشد و بتواند ظرفیت ها و دستاوردهای خود را نشان دهد و در تقویم جهانی رویدادهای هنری ثبت شود.

در ادامه افتتاحیه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان توسط فایزه مسلمی؛ کودک اصفهانی قرائت شد.

محمد مهدی اسماعیلی؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و هنرمندان این استان همواره در عرصه های مختلف حضوری فعال و موثر داشته اند.

اسماعیلی در ادامه گفت: اصفهان شایستگی و ظرفیت آن را دارد که چند جشنواره بین المللی را در حد نام و شان خود داشته باشد و شاهد برگزاری جشنواره های معتبر باشد. امیدواریم جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان ماندگار شود و با تهیه امکانات دبیرخانه دایمی جشنواره در اصفهان استقرار پیدا کند و جشنواره در سال های آتی به لحاظ کمی و کیفی رشد و توسعه داشته باشد.

نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با پرواز بادبادک ها و کبوترها و گردش درشکه ها در میدان نقش جهان اصفهان آغاز شد و در افتتاحیه این جشنواره کودکان و نوجوانان در کارگاههایی نقاشی کردند.

جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با حضور کودکان و نوجوانان 20 استان کشور و کشورهای ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان و لبنان تا پنجم مردادماه جاری در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار می شود.

 پایان پیام//ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.