دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸

طهماسب صلح جو در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران:

فیلمنامه «آقا یوسف» کمی ضعیف است

آقا یوسف

صلح جو در نقد فیلم آقا یوسف گفت: با توجه به کاستی‌های فیلمنامه این فیلم را دوست داشتم.

طهماسب صلح جو در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران در نقد فیلم آقا یوسف گفت: در جشنواره فیلم فجر این فیلم را دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود و از شخصیت پردازی بسیار خوبی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: این فیلم به رابطه احساسی می پردازد که بین پدر و دختری است که پدر سنتی و دختر شبه‌مدرن است. شخصیت دختر که در اصل شخصیت نیست به شدت تیپیکال و تلویزیونی است ولی شخصیت پردازی مهدی هاشمی در نقش پدر که به خوبی هم بازی شده، قوی تر است.

صلح جو درباره مشکلات فیلمنامه این اثر سینمایی گفت: تنها مشکل این فیلم ضعف در فیلم نامه است، آن هم در روایت های فیلم است. که باید با دید دقیق تری مورد بررسی قرار گیرد و ترکیب می‌شود. در این فیلم تلاش شده دو دختر و دو پدر در کنار هم قرار گیرند. پدری که عاشق دختر خود است و آن‌ها با هم زندگی می‌کنند.

این منتقد گفت: این قصه پیش می‌رود و در نهایت ماجرا عوض می‌شود. پدر عاشق از فرزند خود دور می‌شود. او سعی می‌کند از طریق فرم به این قصه عمق دهد، اما چون ملات داستانی کم است این فرم به قصه و به مفاهیم کمک شایان ذکری نمی کند.اما در نهایت من از این فیلم را دوست داشتم.

در این فیلم هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی، لادن مستوفی، مریم سعادت، سهیلا رضوی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات، داریوش موفق، رویا میرعلمی، ملیکا پارسا، مینا خسروانی و صابر ابر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد این است: آقا یوسف، بازنشسته، از پنج سال پیش پنهان از چشم دخترش در خانه‌های مردم کار می‌کند. حوادثی که در این خانه‌ها، به ویژه در دومین خانه رخ می‌دهد، مستقیماً به او ربط پیدا می‌کند و زندگی او را دگرگون می‌کند.

انتهای پیام/ن/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.