دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

جشنواره نمایش عروسکی اصفهان افتتاح شد

نمایش عروسکی

چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 13 شهریور با میزبانی اصفهان شروع به کار کرد.


به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران، این رقابت‌ با حضور ۱0 گروه نمایشی اصلی از اعضای نوجوان مراکز کانون، 2 گروه مهمان داخلی و یک گروه خارجی از روز 13 شهریور آغاز شد و تا 16 شهریور ادامه دارد.

محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون در افتتاحیه این مراسم، از مربیان کانون خواست که موضوع نمایش ‌ها را بر اساس نیاز نوجوانان انتخاب کنند چرا که این نیازها می‌تواند با توجه به شرایط فرهنگی، جغرافیایی و بومی مناطق مختلف کشور متفاوت باشد.

بنابرسخنان این مقام مسئول، نمایش ‌های برگزیده جشنواره نمایش عروسکی هریک به مدت یک هفته در مرکز تئاتر کانون در تهران بر روی صحنه خواهد رفت.

حسن دادشکر، رسول فرقدانی و علی اکبر حلیمی کار داوری رقابت‌های چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی را بر عهده دارند. این مراسم در تالار استاد فرشچیان واقع در پل ابوذر، ابتدای خیابان توحید، مجتمع استاد فرشچیان برگزار شد.

گفتنی است در در حاشیه برگزاری این جشنواره، عروسک ‌های غول پیکر دارا و سارا هم ‌زمان با گشایش چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی اعضای گروه‌های نمایشی در مسیر زاینده رود حرکت کردند.

محسن عظیمی پویا سازنده عروسک‌های غول پیکر دارا و سارا در این باره اعلام کرد: این عروسک‌ها طی چهار روز در مکان‌های متفاوتی همچون پل فلزی، پل ابوذر، پارک صفه، پل خواجو، پل بزرگمهر و میدان امام با اجرای نمایش سنتی و رقص محلی و با استفاده از موسیقی گیلانی، کردی و عربی کودکان و نوجونان اصفهانی را برای حضور در جشنواره دعوت خواهند کرد .
عظیمی پویا افزود: ارتفاع عروسک‌های غول پیکر دارا و سارا به چهار و نیم متر می‌رسد و عروسک‌گردانی آن‌ها بر عهده‌ی علیرضا رحیمی و مجدالله نخعی است.

همچنین بنابراعلام روابط عمومی جشنواره،5 عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، حرفه‌ خبرنگاری را برای اولین بار در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی تجربه می‌کنند.

در پایان باید گفت، همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش‌ عروسکی، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای نمایش «بچه‌های ایران» میهمان شهرهای مختلف استان اصفهان خواهد بود.

نمایش «بچه‌های ایران» در روزهای برگزاری چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی به روی صحنه می‌رود تا کودکان و نوجوانان با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور بیشتر از قبل آشنا شوند.

در این نمایش محصولات و سوغاتی‌ها و سنت‌های اقوام ایران زمین نیز برای مخاطبان معرفی می‌ شود.
این نمایش که کارگردانی آن را «مهدی قلعه» بر عهده دارد، بر روی تریلی سیار کانون و با حضور در شهرهای اصفهان،نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین ‌شهر و نقاط مختلف در شهر اصفهان همزمان با روزهای برگزاری چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های علاقه مند اجرا می‌شود.

جشنواره نمایش عروسکی اصفهان 16 شهریور به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.