جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

/جشنواره فیلم کودک و نوجوان/

حسن پور: اصفهان بهترین شهر برای برگزاری جشنواره فیلم کودک است

سیروس حسن پور

سیروس حسن پور کارگردان سینمای کودک گفت: ایجاد شادی و نشاط مساله مهمی است که خوشبختانه در این دوره جشنواره بر آن تاکید شده است. سینمای کودک باید در مخاطبان خود هیجان ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، سیروس حسن پور گفت: توجه به جذابیت رویه ای است که در گذشته باعث تولید آثار پرمخاطبی در سینمای کودک شد اما بتدریج شاهد کاهش جذابیت در این سینما بودیم و اغلب تولیدات آثاری درباره کودکان بودند که جذابیت زیادی برای مخاطبان کودک نداشتند . سینمای کودک برای رشد و پویایی نیازمند تنوع ژانری است.

حسن پور درباره توجه به رشد کیفی فیلمنامه های سینمای کودک از طریق ایجاد یک محیط رقابتی در جشنواره فیلم کودک، تصریح کرد : ابتدا باید ببنیم این رویکرد که سال گذشته آغاز شد به تولید آثار ارزشمندی در سال جاری منجر شده است و سپس این رویکرد جشنواره را ارزیابی کنیم. البته به صورت کلی این رویکرد جشنواره مناسب و مثبت است و هر حمایتی در هر مقطع از سینمای کودک صورت گیرد را باید به فال نیک گرفت.

وی درباره بازگشت جشنواره به شهر اصفهان اظهار داشت: از منظر بین المللی اغلب جهانیان جشنواره فیلم کودک را به اسم شهر اصفهان می شناسند و این شهر به لحاط امکانات برگزاری در شرایط مطلوبی است . البته برگزاری چند دروه از جشنواره فیلم کودک در همدان باعث شد که حداقل سالن های نمایشی این شهر تجهیز و در حد استانداردهای رایج شود. البته با توجه به تمام نکات ذکر شده، اصفهان بهترین شهر برای برگزاری جشنواره کودک است.




انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.