سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳

/جشنواره فیلم کودک و نوجوان/

«مومو» نماینده سینمای ترکیه در بخش کشورهای اسلامی جشنواره اصفهان

جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان

فیلم سینمایی «مومو» ساخته آتالای تاسدیکن در بخش سینمای کودک کشورهای اسلامی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و رویکرد جشنواره به این مقوله، بخش سینمای کودک کشورهای اسلامی برای آشنایی بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان با دیگر کشورهای مسلمان طراحی شده است.

فیلم مومو یکی از آثار برجسته این بخش است که در بستری انسانی، تصویری تاثیرگذار از پیرمردی مسلمان را به تصویر می کشد که طی دو مبارزه یکی با مشکلات جسمی خود و دیگری مشکلات اقتصادی از جمله فقر، نوه هایش را سرپرستی می کند. فیلم به درون جامعه می رود و از دل روزمره، قهرمانی را تصویر می کند که فراتر از متن است اما شاید در حالت عادی به وی توجه نمی شود.

فیلم همچنین بر مضامین و الگوهای رفتاری اسلامی تاکید دارد و نقش اسلام را در افزایش صبر و پیروزی بر مشکلات نشان می دهد.

فیلم مومو داستان پیرمردی به نام حسن است که با دو نوه دختری اش زندگی می کنند ولی به دلیل مشکلات جسمی زمین گیر شده است. دختر او فوت کرده و کاظم دامادش مجددا ازدواج کرده اما کمکی به وضعیت فرزندانش نمی کند.

مومو پیشتر در جشنواره های مختلفی به نمایش درآمده و جوایزی چون جایزه ویژه مردمی جشنواره ورزبرگ آلمان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ف/ ا ک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.