سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

كنسرت گروه شمس در فستيوال ايماژو دي اتريش

گروه شمس

سینما پرس-گروه هفت هنر/ گروه شمس به سرپرستي كيخسرو پورناظري در فستيوال ايماژو دي (Imaago dei) شركت مي‌كند.

به گزارش سینما پرس، سرپرست گروه شمس با اعلام اين خبر گفت: اين كنسرت در 19 اسفند در شهر كرمز اتريش با عنوان «سماع خلقت» توسط  نواِ فستیوال گِس-ام-بی-اچ(NOE Festival GesmbH)  برگزار مي‌شود.



در اين كنسرت منتخب كارهاي گروه شمس در دو بخش  موسيقي عرفانی(تنبور) و موسیقی ملی(ایرانی) با خوانندگي سهراب پورناظري،  تجمه تجدد و گروه سماع  اجرا مي‌شود.

 

كيخسرو پورناظري كه در سال ٥٩ گروه شمس را با بهره بردن از اشعاره مولانا تاسيس كرد در مورد اين رپوتوآر تصريح كرد: كنسرتى كه  در اتريش بروى صحنه ميرود اجراي مجدد كنسرت سال ٨٦ گروه شمس به مناسبت بزرگداشت مولانا  است و از آنجايي كه در آن كنسرت بخشي به سماع نيز اختصاص داشت در اين فستيوال گروه شمس از سماع نيز بهره ميگيرد.
 

کیخسرو پورناظری(تار و تنبور)، تهمورس پورناظری( بربت و تنبور)، سهراب پورناظری( خواننده، كمانچه و تنبور)، نجمه تجدد( خواننده)، کاوه گرایلی(سه تار و تنبور)، شهاب پارنج(سازهاي كوبه‌اي)، حسین زهاوی(سازهاي كوبه‌اي)، خورشید دادبه (بم تار و تنبور)، امير حسين حسني نيا(سماع‌گر) به عنوان گروه شمس در فستيوال ايماژو دي شركت خواهند كرد.
 

گروه شمس از ابتداي تاسيس خود تا به امروز بيش از ٣٠٠ كنسرت در ايران وبيش از ٢٠٠ كنسرت در خارج از كشور برگزار كرده  و در فستيوال ايماژو دي به عنوان تنها گروه ايراني شركت دارد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.