شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

در پی کشته شدن 12 تماشاگر در یکی از سینماهای آمریکا/

اعمال تدابیر شدید امنیتی در سینماهای آمریکای شمالی

شوالیه تاریکی برمی خیزد

سینما پرس-گروه سینما، پس از حادثه تیراندازی به جمعی از تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خزد» در ایالت کلورادو، سینماداران آمریکایی و کانادایی برای ورود تماشاگران تدابیر امنیتی شدید اعمال می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، پس از حادثه  تیراندازی در سینمای شهر آئورورا ایالت کلورادو آمریکا، سینماداران 2 کشور آمریکا و کانادا با اعمال تدابیر امنیتی جدید موظف شدند کیف‌ها و وسایل تمامی تماشاگرانی که برای تماشای فیلم به داخل سالن سینما می روند را بازرسی کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، علاوه بر بازرسی اشیاء تماشاگران، ماموران امنیتی داخل سینماها از ورود تماشاگرانی که با لباس های مبدل (لباس شخصیت های درون فیلم های سینمایی) قصد تماشای فیلم دارند نیز جلوگیری می کنند. همچنین تعداد پلیس های حاضر در اطراف سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس نیز به شدت افزایش یافته است.

سینماهای کانادا نیز به طبعیت از قوانین اعمال شده در سالن های آمریکا، تدابیر امنیتی را در این کشور پیاده کرده اند تا از بروز هرگونه حادثه شبیه به تیراندازی سینمای آئورورا ایالت کلورادو جلوگیری کنند.

با گذشت یک روز از این حادثه تاسف‌برانگیز هنوز خبری از کریستوفر نولان؛ کارگردان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «برادران وارنر»؛ شرکت اکران کننده این فیلم سینمایی مبنی بر لغو اکران این پروژه در سینماها منتشر نشده است که البته علت این امر می تواند پرفروش بودند این اثر باشد.

در ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) بودند، جوان 24 ساله نقابدار و مسلح از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، 12 تن از آن ها را به قتل رساند و 50 تن هم زخمی شدند.

هنوز جزئیات کامل تری را پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا درباره این حادثه دل‌خراش افشا نکرده است.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت 8 سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های 2005 و 2008 میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با 352 و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.

کریستوفر نولان پیش از این در یک بیانیه ای درباره این اتفاق گفته بود: سینما خانه من است و فکر این که شخصی با انجام یک کار وحشیانه غیرقابل تحمل به این مکان مقدس و امیدوارکننده هتک حرمت کند برای من ویران کننده است. هیچ کدام از ما کلمه ای نمی توانیم بیان کنیم که بتواند احساسات ما درباره قربانیان بی گناه این جنایت مخوف و ترسناک را ابراز کند، اما ما و فکرمان همیشه با آن ها و خانواده های آن ها است.

انتهای پیام/ ع م



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.