دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵

«شوالیه تاریکی» در صدر گیشه جهانی ایستاد

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروشی برابر با 70 میلیون دلار در در صدر گیشه این هفته سینماهای سراسر جهان - به جز آمریکای شمالی- قرار گرفته است.

به گزارش سینما پرس، در حالی که مسئولان استودیو «برادران وارنر» به احترام قربانیان حادثه تیراندازی سینمای شهر آرورا ایالت کلورادو، فروش این هفته «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را اعلام نکرده اند، آمار منتشر شده از سوی سینماهای جهان نشان می دهد که این فیلم سینمایی توانسته این هفته با فروشی برابر با 70 میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپوتر، فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» که تا به امروز در 17 کشور دنیا اکران شده است، در کشور انگلستان توانست در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب فروشی برابر با 16.1 و 6 میلیون دلار را رقم بزند. همچنین این فیلم سینمایی در کشورهای استرالیا و کره جنوبی نیز به ترتیب فروشی برابر با 15.2 و 15 میلیون دلار را برای خود رقم زده است.

کشورهای اسپانیا و هنگ کنگ نیز به ترتیب فروشی برابر با 4 و 3 میلیون دلار را با اکران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برای خود کسب کرده اند.

البته فروش قطعی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» تا اعلام رسمی فروش این فیلم سینمایی از سوی «برادران وارنر» به صورت قطعی معلوم نمی شود.

«عصر یخبندان: رانش قاره‌ای» (Ice Age: Continental Drift)، «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب اروپایی» (Madagascar 3: Europe`s Most Wanted)، «کتی پری» (Katy Perry: Part of Me)، «آبراهام لینکلن: شکارچی خون آشام» (Abraham Lincoln: Vampire Hunter)، «پرامتیوس» (Prometheus) و «بل باچان» (Bol Bachan) دیگر آثار برجسته پرفروش این هفته سینماهای سراسر جهان بودند.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت 8 سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های 2005 و 2008 میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با 352 و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.


انتهای پیام/ ع م






ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.