چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

طاها ذاکر برای پوستر فیلم «فصل باران های موسمی» جایزه گرفت

پوستر فصل باران های موسمی

سینما پرس- هفت هنر/ پوستر فیلم «فصل باران های موسمی» به کارگردانی مجید برزگر در جشنواره فیلم کودک جایزه بهترین پوستر را دریافت کرد.


به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس، طاها ذاکر در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان برای پوستر فیلم «فصل باران های موسمی» برنده اعلام شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

این هنرمند گرافیست در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، در خصوص جزئیات پوستر این فیلم، گفت: از همان ابتدای کار و خواندن فیلمنامه من در جریان این فیلم بودم و از نزدیک کار را لمس می کردم. پس از دیدن فیلم سه اتود برای
پوستر آن زدم و مجید برزگر کارگردان فیلم انتخاب پوستر را برعهده من گذاشت، رفتاری که در سینمای ایران از کمتر کارگردانی شاهد هستیم.

وی افزود: پوستر «فصل باران های موسمی» ویژگی خاصی ندارد و جزو بهترین کارهای من نیست ولی من سعی کردم که مواردی را در آن مدنظر قرار دهم که در طراحی یک پوستر باید رعایت شود. از طرف دیگر فکر می کنم چون آن نگاه ممیزی که روی این نوع کارها وجود دارد، روی این پوستر نبوده این کار موفق شده جایزه بگیرد.

ذاکر تصریح کرد: در طراحی پوستر وقتی شما با این دید نگاه کنید که تنها حرف تهیه کننده را گوش دهید کار به سمتی می رود که از فضای هنری دور می شود و دیگر ارزشی ندارد، از طرف دیگر تهیه کننده ها فکر می کنند پوسترهایی که زرق و برق بیشتری دارند بیشتر می فروشند در صورتی که اینطور نیست، اگر این قضیه صادق بود باید وضعیت سینمای ما خیلی بهتر از این می شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:: این فیلم جایزه های متعددی کسب کرده و پوستر آن نیز کاندید جایزه پوستر خانه سینما شد.

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.