دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

اکران «پل چوبی» در خرداد ماه + بخشی از فیلمنامه/

تکلیف اکران آخرین فیلم تحریمی حوزه هنری هم مشخص شد

مهدی کرم پور در نمایی از پشت صحنه فیلم پل چوبی به کارگردانی مهدی کرم پور

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور پس از آنکه در جشنواره فیلم فجر توانست با صدور پروانه نمایش دائم؛ نمایش داده شود این روزها خبر می‌رسد قرار است پس از کش و قوس های فراوان در خرداد ماه روانه اکران شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم‌پور و با بازی بهرام رادان، مهناز افشار، مهران مدیری و هدیه تهرانی داستانی عاشقانه را حول محور مسائل اجتماعی بیان می‌کند.

 

مهدی کرم‌پور که پیش از این فیلم‌های سینمایی «چه کسی امیر را کشت؟» و «تهران؛ طهران» (اپیزود دوم) را کارگردانی کرده بود درباره اکران فیلم جدیدش می‌گوید:« بعد از آنکه نتوانستیم فیلم را در پاییز سال گذشته اکران کنیم بهترین زمان را برای اکران آن پیش از شروع سال جدید می دانستیم که با توجه به ترافیک اکران این اتفاق نیافتاد و امیدواریم بتوانیم فیلم را در خرداد ماه اکران کنیم.

 

کرم‌پور درباره اصلاحیه‌های وارد شده به فیلم و دریافت پروانه نمایش دائم آن می‌گوید:« ما قبل از شروع جشنواره و به دلیل اینکه شرط حضور فیلم در جشنواره کسب پروانه نمایش دائم فیلم بود از سوی اداره نظارت و ارزشیابی 30 مورد اصلاحیه به فیلم را لحاظ کردیم که در مجموع نه دقیقه از زمان اصلی فیلم کم شد. نسخه ای که قرار است اکران شود همان نسخه ای است که در جشنواره به روی پرده رفت.»

 

کرم پور در پایان با اشاره به حواشی پیش آمده و تحریم فیلم توسط حوزه هنری گفت: این نوع قانون گریزی ها به ضرر سینمای ایران است. نباید هر نهادی خود را در جایگاه مجری قانون قلمداد کند. نتیجه این هرج و مرج هم به اینجا ختم می شود که سینمای ایران در سال گذشته در تب یک سری اتفاقات می سوخت.

 

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «پل چوبی» از پربازیگرترین فیلم‌های امسال محسوب می‌شود که به دلیل موضوع اصلی فیلم و حضور ستاره‌های مطرح در آن یکی از امیدهای بازگشت رونق به گیشه سینماها به حساب می‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم که به طور مشترک توسط خسرو نقیبی و مهدی کرم‌پور نوشته شده؛ آمده است:«"پل چوبی" معبری بود بر خندق شمالی تهران مابین پایتخت و ییلاق شمیران محل اتصال تهران قدیم و تهران مدرن اینجا و اکنون محله پل چوبی یادگار گذشته است نامی به جا مانده در قلب شهری پر هیاهو و نا آرام...

 

بهرام رادان، هدیه تهرانی، مهناز افشار،آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، امید روحانی،‌ هستی محمایی،‌ آرمان پاپی‌زاده، آزاده اعتباریان، توماس اردبرینک، با معرفی: خسرو پسیانی، صدف نورمحمد و با حضور: مهران مدیری بازیگران فیلم جدید مهدی کرم‌پور هستند.

 

به گزارش سینما پرس در قسمتی از فیلم‌نامه این فیلم سینمایی می‌خوانیم:

 

بادمجان‌ها روی شعله‌ی گاز چیده می‌شوند. شیرین (مهناز افشار) سر گاز است و آن‌سوتر امیر (بهرام رادان) در حال آماده‌کردن موادی که شیرین برای غذا لازم دارد. سرخوشانه آشپزی می‌کنند و حرف می‌زنند.

 

 

شیرین: (در رؤیا) فک کن... سال دیگه... (با انگشت روی هوا یک دایره رسم می‏کند) اون ور دنیا... (مکث می‌کند و بعد با شیطنت) میرزاقاسمی ویارونه‌ی تو رو چی کار کنم؟

 

امیر: (می‌خندد و شمالی حرف می‌زند) میرزاقاسمی منو بگیری نمی‌یاما...

 

شیرین: لوس... (رو ترش می‌کند، بیشتر ماجرا شبیه بازی‌ست) دنبال بهونه می‌گردی‌ها...

 

امیر سمت شیرین می‌آید. با سینی مواد تازه. به چشم‌های شیرین نگاه می‌کند. ناگهان جدی شده...

 

امیر: بهت قول دادم دیگه عشق‌َم. (با طمأنینه و تأکید) ما... سال دیگه... این‌جا... نیستیم.

 

شیرین: ولی هنوز خیلی کار مونده...

 

امیر: دعا کن این کار با ربیع پیش بره. به یه سال‌َم نمی‌کشه. قبل پاییز...

 

امیر سوتی می‌زند و با دست‌َش پریدن هواپیما را نشان می‌دهد. دوباره همان سمتی می‌رود که در حال کارکردن بود.

 

شیرین: مجید دفعه آخر چی گفت؟ درست که تعریف نکردی...

 

 

امیر: داره کارا رو ردیف می‌کنه. گفت تا اردیبهشت وقت سفارت می‌گیره. بعدش‌َم که دیگه کارا روتین می‌شه. مجید کارش درسته... فقط پول... (آهی می‌کشد) آخ ربیع... پول... ربیع... پول...

 

شیرین: حالا پول می‌شه؟

 

امیر: پول‌ِش می‌کنم. اون ساختمون، تضمین رفتن‌مونه.

 

چهره‌ی امیر، مصمم است. شیرین چیزی نمی‌گوید. بادمجان‌ها را روی گاز می‌گرداند تا سمت دیگرشان هم کباب شود. حالا شیرین سمت امیر می‌رود.

 

شیرین: امیر...

 

امیر: (با لبخند) بازم قول می‌خوای؟

 

شیرین: نه. (مکث) خوبه که با همیم. خیلی...

 

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: فیلمنامه: مهدی کرم‌پور، خسرو نقیبی/ مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری/ صدابردار: بابک اخوان/ طراح هنری: پروین صفری/ تدوین: بهرام دهقانی/ آهنگساز: کارن همایونفر/ طراح چهره‌پردازی: کیان اولاد وطن/ صداگذار: ایرج شهزادی/ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: شکوفا کریمی/ طراح تبلیغات و اطلاع رسانی: علی‌رضا باذل/ عکاس: علی زارع/ مشاور تبلیغات: سام مشاور/ مدیر تدارکات: سهراب دادگستر/ مدیر تولید: پیمان جعفری/ تهیه‌کنندگان: علی سرتیپی، مهدی داوری

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.