چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

راهیابی دو اثر از ایران به جشنواره فیلم کن

جشنواره کن

سینما پرس- گروه سینما/ «بیشتر از دو ساعت» ساخته علی اصغری و «دوئت» به کارگردانی نوید دانش از جمله آثار ایرانی حاضر در بخش‌های «فیلم کوتاه» و «سینه‌فونداسیون» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.

به گزارش سینما پرس، در فاصله 2 روز مانده به معرفی آثار بخش مسابقه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، روز گذشته مسئولان این جشنواره فرانسوی فهرست اسامی آثار حاضر در بخش‌های «فیلم کوتاه» (Short Film) و «سینه‌فونداسیون» (Cinefondation) این جشنواره مهم  و معتبر بین‌المللی را در حالی اعلام کردند که «بیشتر از دو ساعت» (More Than Two Hours) ساخته علی اصغری و «دوئت» (Duet) به کارگردانی نوید دانش از ایران در میان این آثار به چشم می‌خورند.

 

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، 9 اثر حاضر در بخش «فیلم کوتاه» از میان 3500 اثر ارسال شده از 132 کشور انتخاب شده‌اند و بهترین اثر این بخش در تاریخ 26 می (5 خرداد) سال جاری توسط جین کمپیون؛ رییس هیات داوران بخش «فیلم کوتاه» معرفی می‌شود.

 

فیلم‌های کوتاه «بیشتر از دو ساعت» به کارگردانی علی اصغری از ایران، «دره نهنگ» (Whale Valley) به کارگردانی گودموندور آرنار گودموندسون از ایسلند و دانمارک، «شهاب سنگ» (The Metorite and Impotence) به کارگردانی اوموا ساساکی از ژاپن، «مونت بلان» (Mont Blanc) به کارگردانی ژیلز کولیر از بلژیک، «اولنا» (Olena) به کارگردانی الزبیتا بنکاسکا از لهستان، «اوفلیا» (Ophelia) به کارگردانی آناریتا زامبرانو از فرانسه، «امن» (Safe) به کارگردانی بیونگان مون از کره جنوبی، «37 درجه جنوب» (37 4 S) به کارگردانی آدریانو والریو از فرانسه و اثری از فلسطین به کارگردانی محمد و احمد ابو ناصر 9 اثر حاضر در بخش «فیلم کوتاه» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.

 

همچنین 14 فیلم داستانی و 4 انیمیشن حاضر در بخش «سینه‌فونداسیون» جشنواره فیلم کن نیز از میان 1550 اثر ارسالی از 277 کشور انتخاب شده‌اند.

 

«دوئت» به کارگردانی نوید دانش از ایران، «پسر شیر با شکوه» (The Magnificent Lion Boy) به کارگردانی آنا کارو از انگلستان، «بعد از زمستان» (After the Winter) به کارگردانی ژی وی جاو از فرانسه، «خط» (The Line) به کارگردانی سو جین کیم ازکره جنوبی، «رفتن به جنوب» (Going South) به کارگردانی جفرسون مونئو از ایالات متحده آمریکا نیز از جمله آثار برجسته حاضر در بخش «سینه‌فونداسیون» این دوره از جشنواره فیلم کن هستند.

 

بهترین اثر بخش «سینه فونداسیون» در تاریخ 24 می (3 خرداد) تابستان سال جاری معرفی می‌شود.

 

استیون اسپیلبرگ؛ کارگردان آثار برجسته‌ای مانند «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan)، «فهرست شیندلر» (Schindler’s List) و «ای تی» (E.T. the Extra Terrestrial) ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را بر عهده دارد و اودری توتو؛ بازیگر فرانسوی نیز مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره فرانسوی است.

 

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (Great Gatsby) به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و با فیلم فرانسوی «زولو» (Zulu) به کارگردانی ژروم سال به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/ ع م

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.