چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

گذری بر صحنه های تئاتر/

«مرکب خوانی ارکستر مردگان» نمایشی برگرفته شده از تاریخ اساطیری ومعاصر

نمایش مرکب خوانی ارکستر مردگان

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نمایش «مرکب خوانی ارکستر مردگان» به کارگردانی محمود رضا رحیمی نمایشی برگرفته شده از اساطیر و تاریخ و در فضایی ایرانی روایت می شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، نمایش «مرکب خوانی ارکستر مردگان» نوشته حمیدرضا نعیمی و به کارگردانی محمود رضا رحیمی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته است، این نمایش با بازی حمیررضا نعیمی، مجید جعفری، گیلدا احمدی، علی لیاقی، مهران گلمحمدی، بهمن عباسپور، رضا شیبانی، پروین حسنخانی، مهرگان زالی، سجاد زارع، علی جنابان، امیر رجبی و آرزو صید افکن به روی صحنه رفته است.

 

سوگ چامه ی ایرج (نسخه ای برای گوسانی ) که روایت فریدون و پسرانش بر اساس شاهنامه ی فردوسی است به همراه مجلس وزیرکشی (مکاشفه در چگونگی بر دار شدن امیر حسنک وزیر) ، تیغ ماهی (روایت یکی از وزرای قجر و پسرش) ، آوار پریشانی(روایت شاعری به همراه همسرش در محضر برای طلاق) و اپیزود نزاع (روایت واگویه های انسانها هنگام ماهیگیری) است.

 

فصل مشترک اپیزود های این نمایش را می توان «مرگ» دانست، «مرگ» واژه ای است که در این نمایش جاری شده، «مرکب خوانی ارکستر مردگان» در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در دو نوبت به روی صحنه رفت که این دو اجرا با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

 

در این نمایش با تلفیق چهار فضای متفاوت تاریخی و ایرانی از دوران شاهنامه تا عصر حاضر مواجه می شویم.

 

انتهای پیام/ش.ع

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.