دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

شورجه در گفت و گو با سینماپرس:

جایگاه شورای عالی سینما را برای کاندیداها تبیین می‌کنم

جمال شورجه کارگردان در نشست نقد وبررسی سی امین جشنواره فیلم فجر در سینما پرس

سینماپرس- گروه سینما/ جمال شورجه گفت: من قطعا در هر جلسه تبلیغاتی که حضور داشته باشم نظر آن کاندید را درباره ادامه فعالیت شورای عالی سینما جویا می شوم و جایگاه این شورا را برای نامزدهای ریاست جمهوری تبیین می کنم.

شورجه؛ عضو شورای عالی سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: من تا امروز در هیچ جلسه تبلیغاتی حضور نداشتم اما پرسش درباره سینما و به خصوص شورای عالی سینما می تواند یکی از سوالات سینماگرانی باشد که در این جلسات حاضر می شوند.

 

وی با تاکید بر این که تشکیل شورای عالی سینما حرکتی مفید و ارزنده بود، تصریح کرد: تشکیل این شورا نشان دهنده ارج نهادن به سینما بود چرا که شورایی که ریاست آن را رئیس جمهور و نایب ریاست آن را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل داده باشند به تسریع امور و حل مشکلات سینمایی کمک می کند. تشکیل شورایی که در آن ریاست جمهور برای حل مشکلات سینمایی وقت بگذارد حرکت خوبی بود که در دولت دهم انجام شد.

 

این تهیه کننده سینما افزود: به همه دوستان سینماگر توصیه میکنم که اگر در جلسه تبلیغاتی دعوت شدند درباره پابرجا بودن این شورا صحبت کنند تا با ادامه فعالیت آن مشکلات زیرساختی سینما مطرح و حل شود. صرف نظر از این که چه کسی قرار است رئیس جمهور آینده باشد و این شورا با چه اعضایی به کار خود ادامه دهد ادامه فعالیت آن اهمیت بسیاری دارد.

 

کارگردان «33 روز» با اشاره به این مطلب که در روزهای آینده قطعا از کاندیداهایی که از وی در مراسم تبلیغاتی خود دعوت کنند در مورد فعالیت شورای عالی سینما پرسش خواهد کرد، توضیح داد: جایگاه شورای عالی سینما را برای نامزدهای ریاست جمهوری تبیین می کنم و در مورد اهمیت آن و خدماتی که می تواند به سینما داشته باشد برای آن ها صحبت می کنم.

 

وی درباره تغییرات در اعضای این شورا عنوان کرد: در تعریف شورای عالی سینما اشاره شده که شخص رئیس جمهور ریاست آن را برعهده داشته باشد به طبع با تغییر ریاست جمهوری و مسوولان دولتی دیگر که از اعضای این شورا بودند اعضا تغییر خواهند کرد و تنها ممکن است با موافقت رئیس جمهور آینده نسبت به ادامه فعالیت شورای عالی سینما اعضای دیگر این شورا ثابت باقی بمانند.  

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.