شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

علائق مردم در سیاست گذاری های شبکه بازار چه تاثیری دارد؟

شبکه بازار صدا و سیما تله شاپینگ می شود

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم شهر

سینماپرس: گروه تلویزیون/ شبکه بازار در چند ماه اخیر برنامه های متنوعی در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی و آشنایی مردم با اقتصاد پخش کرده است اما در هفته های اخیر به بهانه عدم استقبال مردم، این شبکه سیاست برنامه سازی خود را تغییر داده قرار است به زودی به یک شبکه تله شاپینگ تبدیل شود. موضوعی که به نظر می رسد در شرایط امروز هم با معیشت مردم و هم با موضوع اقتصاد مقاومتی در تضاد است و می تواند آسیب جدی به اقتصاد خانواده ها برساند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شبكه  بازار به عنوان نخستين شبكه تلويزيونی در ايران از ابتدای راه اندازی صرفا به توليد و پخش برنامه های اقتصادی پرداخته است. این شبکه  با هدف ظرفیت سازی و تحول آفرینی درحوزه های مختلف اقتصادی از جمله کسب و کار، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و حمایت از تولیدات، کالاها و خدمات داخلی و توسعه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری کار خود را آغاز کرد. نیت اولیه در ایجاد این شبکه مارکتینگ بود اما به دلیل مشکلات مارکتینگ در ایران، ظرف مدت هشت ماه گذشته و با برنامه ریزی های مجدد شبکه بازار به تولید برنامه های شاخص و قابل اعتنایی پرداخت تا از تولید حمایت کند و چگونگی خرید درست را به خانواده ها آموزش دهد تا با حقوقشان آشنا شوند و در همین راستا برنامه هایی نظیر «سبد» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صوفی و منصور ضابطیان و اجرای احسان کرمی و «نمودار» به تهیه کنندگی سید جلال چاوشیان و اجرای شهرام شکیبا، علی درستکار و هیراد حاتمی را روی آنتن برد. به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس در یک هفته اخیر سیاست های این شبکه تغییر کرده و تکرار یا گلچین برنامه های گذشته را به اضافه ی بخش های تبلیغاتی از فروشگاه های مختلف در شهر تهران پخش می کند.به همین دلیل خبرنگار ما در گفتگویی با دکتر ابراهیم داروغه زاده قائم مقام شبکه علت این تغییر را جویا شد.

شبکه بازار

 

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این گفتگو اظهار کرد: « یک شبکه باید تکلیفش با مخاطب مشخص باشد. سیاست گذاری های این شبکه خیلی مشخص نیست و من از صحبت هایی که چند روز اخیر شنیدم به یک نتیجه قطعی نرسیدم و در حال حاضر در یک بلاتکلیفی به سر می برم اما اگر قرار باشد این شبکه تبدیل به تله مارکت شود همکاری خودم را با این شبکه ادامه نخواهم داد».

ابراهیم داروغه زاده در خصوص تله شاپینگ شدن شبکه بازار گفت؟ «در کشورهای پیشرفته که مراحل اولیه  تولید را گذرانده اند و مازاد تولید دارند مسئله اصلی تولید نیست، آنها باید مصرف کردن را آموزش دهند. در ایران زیر بنای تولیدی مشکل دارد و باید تولید را تبلیغ کرد. ما در این چند ماه اخیر در شبکه بازار سیاست اطلاع رسانی را پیش گرفته بودیم و آمار پیامک هایی که از روابط عمومی دریافت می کردیم نشان از استقبال مردم داشت. این در حالی است که درشروع کار به دلیل دیجیتالی بودن شبکه بازار امید زیادی به دیده شدن نداشتیم. برنامه سازان ما زمانی که شروع به همکاری با ما کردند با این فرض که قرار نیست مخاطب داشته باشند آمدند اما روزی که می رفتند برنامه شان مخاطب خود را در سراسر ایران پیدا کرده بود. با آماری که از روابط عمومی شبکه دریافت کرده ام در این یک هفته که سیاست شبکه تغییر کرده به طرز چشم گیری مخاطب خود را از دست داده ایم».

وی در پاسخ به تاثیر پخش تبلیغاتی نظیر رستوران های زنجیره ایی که در یک هفته اخیر از این شبکه پخش می شود، بیان کرد: «ما در گذشته با ساخت رپورتاژ آگهی از طریق ساخت فیلم های کوتاه سعی می کردیم از تولید کننده ها حمایت کنیم تا پایگاهی شویم برای تبلیغ و آموزش. اما شبکه بازار با سیاست های جدید خود فقط مصرف کردن را رواج خواهد داد».

ابراهیم داروغه زاده در پایان گفت: «تله شاپینگ نیازمند بخش خصوصی اقتصادی فعال است و این کار یک رسانه دولتی نیست. تله مارکت نیاز به یک فروشگاه رسانه ایی دارد، این در حالی است که ما در کشور تولید محدودی داریم. تولید کننده های ایرانی به زور جنسشان را به نمایندگی هایشان می رسانند چه برسد به این که با قیمت کمتر و با تقبل هزینه ی ارسال اجناس شان را برای فروش به تلویزیون بسپارند».

 

انتهای پیام / ع. ن ـ  ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.