سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

توضیحات شمقدری در مورد استقرار سازمان سینمایی و ریاست آن در دولت حسن روحانی

گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور

سینماپرس- گروه سینما/ رئیس سازمان سینمایی در مورد استقرار سازمان سینمایی و فعالیت آن در دولت آینده توضیحاتی ارائه داد.

رئیس سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: سازمان سینمایی کاملا مستقر شده و هر مدیری که بیاید ترجیح می دهد بر اساس همین ساختار فعالیت کند چرا که از این طریق بودجه مجزایی به سینما اختصاص داده می شود. اگر مدیر بعدی قصد کند سازمان سینمایی را به معاونت تغییر دهد، نیازمند فعالیت زیادی است و بعید به نظر می رسد بازگشت پذیری داشته باشیم.

 

وی افزود: در سازمان سینمایی بخش‌هایی داریم که هنوز ارتباطشان عملیاتی نشده بنابراین سعی می‌کنیم در این دوران باقی‌مانده این اتفاق بیافتد. ضمن اینکه رابطه‌ بین معاونت‌ها و موسسات به بازتعریف نیاز دارد که باید اجرا شود. استقرار کامل سازمان سینمایی در سال 92 ازجمله برنامه‌های جدی ما بود و این سازمان باید براساس ساختار جدید و پست‌های سازمانی جدید کاملا مستقر می‌شد که این کار انجام گرفت و شرح وظایف افراد و پست‌های سازمانی آنها نیز کاملا مشخص و تعیین شد.

 

به گفته سعید رجبی فروتن؛ سخنگوی سازمان سینمایی اقداماتی که از سوی سازمان انجام شده همان اقدامات یک ماه اخیر و معمول بوده و ساختمان سازمان در وزارت ارشاد مستقر است.

 

وی با اشاره به اتفاقات مثبتی که با تشکیل سازمان سینمایی رخ داده است، تصریح کرد: اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته هم بر صدور مجوز فیلم ها نظارت داشت و هم بر اقدامات سازمان ها، موسسات و شرکت های سینمایی اما در حال حاضر معاونت آثار و ارزشیابی تمام توجه خود را معطوف به بررسی فیلم ها و بازبینی فیلم های ویدیوئی اختصاص داده و امور موسسات و سازمان ها به معاونت فعالیت های سینمایی سپرده شده است.

 

رجبی فروتن با تاکید بر کاهش ضریب خطا با این تغییر توضیح داد: با این تقسیم بندی امکان بررسی بهتر فیلم ها وجود دارد و تعامل بیشتری میان فیلمسازان و مسوولان ایجاد می شود.

 

سخنگوی سازمان سینمایی در مورد شیوه اخذ مجوز این سازمان گفت: سازمان سینمایی برای اخذ مجوز خود به شیوه نهاد کتابخانه ها عمل کرد و موفق به دریافت مجوز رسمی شد. حدود دو هفته دیگر و با انتشار قانون بودجه مصوب می توان پی برد که آیا ردیف مجزایی به لحاظ بودجه ای برای سازمان سینمایی در نظر گرفته شده است یا خیر؟

 

وی افزود: سازمان سینمایی ساز و کار خاص خود را دارد و باید به مرور کادر انسانی مجرب و کارشناس مورد نیاز آن تامین شود چرا که با ایجاد کامل آن پست های جدیدی ایجاد می شود که باید برای آن ها کارشناسان مناسب انتخاب کرد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.