سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

«فاطمه معتمد آریا» با سربازهای عروسکی به «خلیج فارس» می‌رود

فاطمه معتمدآریا و احمد ساعتچیان در تئاتر نامه هایی به تب به کارگردانی سیامک احصایی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ فاطمه معتمد آریا بازیگرسینما و تئاتر با نمایش «ننه دلاور» به کارگردانی زهرا صبری به روی صحنه می رود.

زهرا صبری کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: تصمیم دارم نمایش «ننه دلاور» را مهر و آبان سال جاری در سالن خلیج فارس «فرهنگسرای نیاوران» با حضور فاطمه معتمد آریا، فاطمه نقوی، ستاره پسیانی و پانته آ پناهی ها به روی صحنه ببرم.

 

وی ادامه داد: «ننه دلاور» از آثار معروف برتولت برشت نمایشنامه نویس آلمانی است و داستان آن نیز در مورد پیرزنی است که در زمان جنگ همراه با دو پسر و دختر لالش کاسبی می کند، «ننه دلاور» فروشنده ای دوره گرد است و از کمبود و قحطی در جنگ سود برده و به امرار معاش می پردازد.

 

کارگردان نمایش «تا یک بشمار» تصریح کرد: این نمایش یک کار مفهومی است و طبق روال کارهای قبلی من تلفیقی از حضور بازیگران و عروسک ها است با این تفاوت که در این نمایش 90 در صد از بار نمایش بر دوش بازیگران خواهد بود.

 

صبری در مورد عروسک های نمایش «ننه دلاور» عنوان کرد: طراحی عروسک های این نمایش را خودم انجام داده ام و ساخت آنها نیز تا الان بر عهده فاطمه عباسی بوده است، باید بگویم این عروسک ها مجموعه ای از سرباز ها هستند که در عین سادگی نیاز به تحلیل دارند.

 

این کارگردان با بیان اینکه پیش از این قرار بود نمایش «ننه دلاور» را در مؤسسه فرهنگی اکو به روی صحنه ببرد، خاطر نشان کرد: سالن اکو با توجه به شرایطی که داشت مناسب اجرای ما نبود بنابراین با توجه به گزینه هایی که در رابطه با سالن داشتیم فرهنگسرای نیاوران را به عنوان بهترین سالنی که می توانستیم برای اجرا داشته باشیم انتخاب کردم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.