دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

بازیگر فیلم «اژدها وارد می‌شود» درگذشت

جیم کلی

سینما پرس- گروه سینما/ جیم کلی؛ بازیگر سیاه پوست فیلم‌های اکشن که برای ایفای نقش به همراه بروس لی در فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود» به شهرتی جهانی دست یافته بود، در 67 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش سینما پرس، جیم کلی؛ بازیگر سیاه پوست فیلم‌های اکشن برجسته‌ای مانند «جونز کمربند مشکی» (Black Belt Jones)، «سامورایی سیاه» (Black Samurai) و «سه راه سخت» (Three the Hard Way) روز گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در 67 سالگی در گذشت.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، خبر درگذشت کلی را مرلین دیشمن؛ همسر سابق او در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد. دیشمن درباره مرگ کلی نوشت: دیروز 29 ژوئن سال 2013 میلادی جیمز میلتون کلی، همسر سابق من و پدر سبرینا کلی در گذشت. سبرینا از همه شما می‌خواهد برای پدرش دعا کنید. ما اکنون در موقعیت سختی قرار داریم و همه ما مانند مادر کلی بسیار ناراحت هستیم.

 

جیم کلی

کلی در دهه هفتاد میلادی در بسیاری از آثار اکشن بازی کرده بود، اما بازی متفاوت و جذاب او به همراه بروس لی و جان ساکسون در فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود» (Enter the Dragon) در سال 1973 این بازیگر اهل کنتاکی را به اوج شهرت رساند.

 

کلی در مصاحبه‌ای که در سال 2010 میلادی با روزنامه «ال ای تامیز» انجام داده بود گفته بود: من هیچ‌گاه از بازیگری کناره‌گیری نمی‌کنم. من هنوز در آن نوع از پروژه‌ای که می‌خواستم، بازی نکرده‌ام. هنوز هر ساله حداقل 3 فیلمنامه دریافت می‌کنم، اما بیشتر آن‌ها آنطور که باید خوب نیستند. در حقیقت هیچ فیلمی نیست که من دوست داشته باشم در آن بازی کنم. اما اگر فیلمی خوب به من پیشنهاد شود، یا اگر هم نشود ناراحت نمی‌شوم، زیرا از پیشینه خود راضی و خوشنود هستم.

 

کلی که پسر عموی ستاره بسکتبال آمریکا به نام ویلی مایس بود، در سال 1946 میلادی به دنیا آمد. او که از استعداد بالایی برخوردار بود، فعالیت ورزشی خود را در ابتدا به عنوان فوتبالیست آغاز کرد و پس از ورود به رشته‌های بسکتبال، تنیس و دو میدانی سرانجام جذب رشته ورزشی کاراته شد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

نظرات

  • پوریا ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۶
    0 0
    عالی بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.