چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

فرهادی به ایران بازگشت

بازگشت فرهادی

سینماپرس-گروه سینما/اصغر فرهادی کارگردان برنده جایزه اسکار، پس از ساخت فیلم «گذشته» در کشور فرانسه به ایران بازگشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اصغر فرهادی در حالی شب گذشته از پاریس وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد که پاسپورت وی هنگام ورود به فرودگاه توسط ماموران گرفته و پس از دقایقی به وی بازگردانده شد. خبرها حاکی از آن است که از فرهادی خواسته شده که چندی بعد برای ادای پاره‌ای از توضیحات به حراست فرودگاه مراجعه کند که می تواند با برخی رفتارهای خارج از عرف در مراسم کن بی ارتباط نباشد.

 

بر اساس این گزارش، خانواده فرهادی که پیش از این شایعه مهاجرتش از ایران را تکذیب و اعلام کرده بود برای زندگی دوباره به وطن باز خواهد گشت، وی را همراهی نمی کردند و قرار است در آینده نزدیک به همراه بعضی دیگر از عوامل فیلم «گذشته» به ایران بازگردند.

 

این سفر به دعوت فرهادی براي سفر به تهران صورت می گیرد تا  عوامل فیلم از نزديک به روال توليد، پخش و نمايش فيلم ها در کشورمان آشنا شوند. بر اساس خبرها این دعوت از طرف «برنیس بژو»بازیگر برنده اسکار فیلم پذیرفته شده است.

 

گفتنی ست، اصغر فرهادی برای کارگردانی فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان و بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی این فیلم را در کارنامه دارد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.