جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸

در اعتراض به محکوم کردن معترضان صلح طلب/

شان پن و دیوید لینچ دولت ترکیه را محکوم کردند

شان پن و دیوید لینچ

سینما پرس- گروه سینما/ طی نامه‌ای سرگشاده منتشر شده در روزنامه «تایمز آو لندن»، هنرمندان سرشناس هالیوودی از واکنش دولت ترکیه به ناآرامی‌های این کشور انتقاد کردند.

به گزارش سینماپرس، بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این نامه منتشر شده به عنوان آگهی تبلیغاتی تمام صفحه در روزنامه روپرت مارداک به نام «تایمز آو لندن» و با مضمون محکوم کردن معترضان صلح طلب توسط نیروهای پلیس دولت اردوغان منتشر شده است.

 

در ماه ژوئن، پس از اینکه دولت ترکیه شروع به تخریب یک پارک و ساخت یک مرکز تجاری به جای آن در میدان تقسیم شهر استانبول کرد، مردم این کشور به صورت صلح‌طلبانه در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها رفتند اما با واکنش خشن پلیس ترکیه روبرو شدند.

 

درگیری‌های خشونت آمیز با حضور فعالان سیاسی در خیابان‌ها و اعتراض به دولت اردوغان و سیاست‌های محافظه کارانه او ادامه پیدا کرد.

 

این نامه دولت اردوغان را به دلیل استفاده از نیروی پلیس بی رحم و نادیده گرفتن پنج معترض کشته شده در جریان درگیری‌های خشونت بار متهم می‌کند.

 

دیوید لینچ، شان پن و جولیان فیلوز تنها چهره‌های معروف امضا کننده این نامه نیستند، بلکه هنرمندان معروف دیگری مانند تام استاپارد، بن کینگزلی، سوزان ساراندون و جیمز فاکس نیز به چشم می‌خورد.

 

همچنین در بین امضاها اسامی نویسندگان، مورخان و چهره‌های حقوقی سرشناس نیز به چشم می‌خورد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.