جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

ژانگ ییمو «گوژپشت نتردام» را می‌سازد

ژانگ ییمو

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان استودیو فیلمسازی «برادران وارنر» برای انتخاب کارگردان جدیدترین پروژه خود به نام «کازیمودو» با ژانگ ییمو در حال انجام مذاکره هستند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان «برادران وارنر» به تازگی اعلام کرده‌اند که برای انتخاب کارگردان جدیدترین فیلم سینمایی این استودیو فیلمسازی به نام «کازیمودو» (Quasimodo) با ژانگ ییمو وارد مذاکره شده‌اند.

 

بنابر گزارش ورایتی، «کازیمودو» نام گوژپشتی است که مسئولیت به صدا در آوردن ناقوس‌های کلیسای نتردام را برعهده دارد. «گوژپشت نتردام» یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رمان‌های ویکتور هوگو است.

 

کارن و مایکل مولرونی براساس رمان ویکتور هوگو فیلمنامه «کازیمودو» را می‌نویسند.

 

پیش از این اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری از رمان «گوژپشت نتردام» ساخته شده است. اما معروف‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها عبارت است از یک فیلم سینمایی که در سال 1956 میلادی به کارگردانی ژان دلانوی ساخته شد. در این فیلم سینمایی که با همان نام «گوژپشت نتردام» اکران شد، آنتونی کویین در نقش «کازیمودو» ایفای نقش  و جینا لولوبریجیدا نیز در نقش «اسمرالدا» (دختر کولی) بازی کرده بود.

 

در سال 1996 میلادی نیز شرکت «والت دیزنی» انیمیشن سینمایی «گوژپشت نتردام» را روانه بازار کرد که این انیمیشن با فروش خوب در سینماها و نقدهای مثبت بسیاری از منتقدان روبرو شد. در این انیمیشن تام هاکل و دمی مور به ترتیب به عنوان «کازیمودو» و «اسمرالدا» حرف زده بودند.

 

ژانگ ییمو چینی که یکی از مشهورترین کارگردانان آسیایی در سینمای جهان به شمار می‌آید، پیش از این ساخت فیلم‌های سینمایی برجسته‌ای مانند «قهرمان» (Hero)، «خانه خنجرهای پران» (House of Flying Daggers) و «گل‌های جنگ» (The Flowers of War) را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ ع م

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.