شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

کاسه ساز عنوان کرد:

مجمع کارگردانان نیازی نیست هردو شرط حضور در جشنواره یا اکران عمومی را داشته باشند

کاسه ساز در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینما پرس-گروه سینما/ حبیب‌الله کاسه در مورد جلسه مجمع عمومی کارگردانان گفت: هر کارگردانی که توانسته باشد یک فیلم را ساخته و به مرحله اکران برساند می‌تواند در این مجمع حضور داشته باشد. فرقی هم نمی‌کند که فیلم کارگردان اکران جشنواره‌ای داشته باشد و یا اکران عمومی.

حبیب‌الله کاسه ساز  کارگردان  و تهیه کننده سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینماپرس گفت: در روز چهاردهم مرداد در جلسه مجمع عمومی کارگردانان شرکت می‌کنم. من نیز در این مجمع دعوت شده‌ام.

 

رئیس هیأت مدیره‌ خانه‌ اصناف سینمای ایران در ادامه تعداد اعضای مجمع را در حدود ۱۵۰ نفر دانست و افزود: در لیستی که هیات موسس برای برگزاری مجمع در نظر گرفته، حدود صد و پنجاه نفر حضور دارد که پیش بینی می‌شود در حدود صد نفر از آنها در جلسه روز چهاردهم شرکت خواهند کرد.

 

وی در ادامه درباره شرایط عضویت در این مجمع گفت: هر کارگردانی که توانسته باشد یک فیلم را ساخته و به اکران برساند می‌تواند در این مجمع حضور داشته باشد. فرقی هم نمی‌کند که فیلم کارگردان اکران جشنواره‌ای داشته باشد و یا اکران عمومی. دعوت از کارگردانان و اعضاء مجمع توسط هیات موسس این مجمع صورت گرفته است.

 

 حبیب‌الله کاسه ساز درباره مجمع عمومی کارگردانان اظهار کرد: با تشکیل این مجمع مانند همه صنوف دیگر صنف کارگردانان ثبت قانونی می شود و سر و شکلی قانونی به خود می‌گیرد.

 

گفتنی است جلسه مجمع عمومی کارگردانان که قرار است روز ۱۴ مرداد تشکیل شود، بنا به درخواست هیئتی از کارگردانان به وزارت ارشاد صورت گرفته است. این درخواست مبنی بر تشکیل فعالیت قانونی کارگردانان در قالب یک مجمع قانونی است.

 

این درخواست به وسیله حبیب‌الله کاسه ساز رئیس هیئت مدیره قانونی خانه سینما و تعدادی از کارگردانان سینما در اختیار ارشاد قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ج/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.