دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

شگفتی علیرضا نادری از متن خودش

علیرضا نادری نویسنده  در نشست خبری تئاتر «سه گانه اورنگ» به کارگردانی محمد حاتمی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نمایش «سعادت لرزان مردم تیره روز» نوشته علیرضا نادری و به کارگردانی مشترک روجا جعفری و احسان بیات فر به روی صحنه می رود.

احسان بیات فر کارگردان نمایش «سعادت لرزان مردم تیره روز» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد اجرای این نمایش اظهار داشت: این نمایش به کارگردانی مشترک من و روجا جعفری و نویسندگی علیرضا نادری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه-۲۳ و۲۴ مرداد ماه- در قالب جشنواره تئاتر شهر در خانه نمایش به روی صحنه می رود.

 

وی در مورد داستان این نمایش بیان کرد: «سعادت لرزان مردم تیره روز» یکی از معروف ترین آثار علیرضا نادری است و داستان آن نیز در مورد خانواده ای است که در معرض فروپاشی قرار دارد، پسر بزرگ خانواده به دلایل نامعلومی ناپدید شده است و پس مدتی مشخص می شود که برادر دیگر در این سر به نیست شدن نقش داشته است.

 

این کارگردان افزود: شخصیت های زن این نمایشنامه به شدت پیش برنده و تأثیر گذار در روند نمایش هستند بر خلاف شخصیت های مرد که کاراکترهایی منفعل هستند.

 

بیات فر در مورد نحوه همکاری خود با علیرضا نادری بیان کرد: زمانی که با علیرضا نادری برای دریافت اجازه اجرای این نمایشنامه تماس گرفتیم، ایشان به شدت از اینکه یک نسل جوان این نمایشنامه را که به شدت تلخ است را برای اجرا انتخاب کرده اند شگفت زده شد اما در نهایت با پذیرفتن پیشنهاد اجرای این نمایشنامه، با ما همکاری کرده و پیگیر روند تمرینات نمایش شدند و یک سری از نکات را در مورد کار به ما گوشزد می کردند.

 

بیات فر با بیان اینکه در اجرای نمایش کاملا به متن نمایشنامه وفادار بوده اند، بیان کرد: سعی کردیم که در اجرای این نمایش به متن وفادار باشیم و به همین دلیل نمایش «سعادت لرزان مردم تیره روز» به شکلی کلاسیک اجرا می شود.

 

وی در مورد طراحی صحنه و موسیقی این نمایش تصریح کرد: طراحی صحنه این نمایش را وحید لاری انجام داده است، طراحی صحنه این نمایش خاص است و ما سعی کردیم که به فضای نمایشنامه و حلبی آبادی که به آن اشاره شده است نزدیک شویم، موسیقی نمایش نیز انتخابی بوده و اجرای آن نیز بر عهده ایمان بیات فر است.

 

بیات فر در مورد بازیگران نمایش «سعادت لرزان» خاطر نشان کرد: محمد ساربان، مهری سادات آل آقا، فریبا شاهسوند، روجا جعفری، نگین زمانی و من در این نمایش به ایفای نقش می پردازیم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.