شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

پس از ساخت فیلم زندگینامه استیو جابز/

فیلم زندگینامه بیل گیتس ساخته می‌شود؟

بیل گیتس

سینما پرس- گروه سینما/ همزمان با اکران فیلم زندگینامه استیو جابز، یک وب‌سایت با انتشار یک فیلم کوتاه کمدی این سئوال را مطرح کرده است که آیا فیلم زندگینامه بیل گیتس نیز ساخته می‌شود؟

به گزارش سینما پرس، همزمان با اکران فیلم زندگی‌نامه استیو جابز به نام «جابز» (Jobs)، یک وب‌سایت آمریکایی با انتشار یک فیلم کوتاه کمدی درباره بیل گیتس، این سئوال را مطرح کرده است که آیا فیلم زندگی نامه این مخترع و بنیان‌گذار شرکت «مایکروسافت» نیز ساخته می‌شود؟

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم کوتاه کمدی که عنوان آن «گیتس» (Gates) است با اخراج بیل گیتس از دانشگاه هاروارد آغاز می‌شود، با چگونگی اختراع ویندوز ادامه پیدا می‌کند و با تبدیل شدن گیتس به ثروتمندترین مرد جهان به پایان می‌رسد.

 

ویلیام هنری گیتس سوم‏ مشهور به بیل گیتس در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵میلادی  میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا به دنیا آمده است. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌ عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده ‌است و هم اکنون رئیس هیات مدیره این شرکت است و دارای بیشترین سهام (معادل ۸ درصد) است.

 

بر پایه مجله فوربس بیل گیتس در سال ۲۰۰۸ میلادی، سومین مرد ثروتمند جهان پس از وارن بافت؛ سرمایه‌دار آمریکایی و کارلوس اسلیم؛ بازرگان مکزیکی است. وی تا پیش از این بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی ثروتمندترین مرد جهان بود و دارایی‌های او معادل ۶۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.

 

بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی بسیار مشهور است. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده‌است همواره مورد انتقاد بوده‌است و در زمان هایی نیز از او به این دلیل شکایت شده‌است. گیتس همواره تلاشهای خیرخواهانه متعددی را نیز تعقیب کرده‌است و در این راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال دو هزار تأسیس کرده ‌است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.