سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

کارگردان فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه»:

اگر رزمندگان مثل مسئولان عمل می‌کردند سال‌ها پیش زبان رسمی کشور عربی می‌شد

دلتنگی عاشقانه

سینماپرس-گروه سینما/ اعظمیان در مورد دلیل تدوین نشدن فیلم را وعده وعیدها برای گرفتن بودجه عنوان کرد و گفت: اگر رزمندگان دوران جنگ هم مانند امروزی ها عمل می کردند حالا سال ها بود که زبان رسمی کشور عربی می بود!

به گزارش خبرنگار سینما پرس بیش تر از یکسال گذشته خبر ساخت فیلمی در ژانر دفاع مقدس به کارگردانی رضا اعظمیان منتشر شد.  فیلمنامه براساس زندگي شهيد «منوچهر مدق» و همسر وی فرشته ملكي است که آن را هم اعظمیان به صورت فیلمنامه درآورده است و  در خلاصه داستان زندگي اين شهيد آمده که شهيد مدق در سال ۱۳۳۵ پا به عرصه هستي نهاد. در زمان جنگ به عنوان آر‌پي‌جي زن و مسئول تداركات‌ گردان حبيب از تيپ حضرت رسول (ص) به مقابله با باطل رفت. در طول سال‌هاي دفاع از خاك كشور، بارها مورد آماج تيرهاي دشمنان بعثي قرار گرفت. در عمليات كربلاي ۵ به علت پخش گازهاي شيميايي به بستر بيماري‌ افتاد و سرانجام پس از سال‌ها صبوري و استقامت و تحمل رنج و درد به علت جراحات شيميايي در دوم آذر‌ماه سال ۱۳۷۹ در سن ۴۴ سالگي عاشقانه به عرش پرگشود.

 

فیلمی که با سرمایه فارابی و روایت فتح  به تهیه کنندگی شرف الدین در اوایل آبان ۹۱ ، فیلمبرداریش به پایان رسید و برای تدوین روی میز مونتاژ خرقه پوش قرار گرفت. اما این فیلم هیچگاه تدوین نشد و تا به امروز تکلیفش نامعلوم است.

 

اعظمیان؛ کارگردان این فیلم که از این وضعیت به به تنگ آمده است در گفت و گو با خبر نگار سینما پرس در این باره گفت: قرار بود یک سری از فیلم های آرشیوی و مستند از دوران دفاع مقدس را بعد از اصلاح و انجام مراحل ویژوال به راش های فیلم اضافه کنیم، ما این راش ها را   پیدا کرده و لیست کردیم اما مدت هاست که این فیلم به حال خود رها شده و به دلیل مشکلات مالی در همان شرایط سال قبل (تدوین نشده) منتظر انجام مراحل فنی است.

 

وی افزود: از وعده وعیدهای مسئولین ناراحتم و تا به حال بیش از صد بار با آقایان جلسه داشته ایم اما آنها فقط وعده می دهند و نمی دانم چرا مشکل را حل نمی کنند و اگر رزمندگان دوران جنگ هم مانند امروزی ها عمل می کردند الان سال ها بود که زبان رسمی کشور عربی می بود!

 

اعظمیان که در كارنامه‌ هنري خود آثاري چون «فرياد بي‌صدا» و «مرزي براي زندگي» را دارد در حال نوشتن فیلم نامه شیدا –درامی عاشقانه تراژیک-است گفت:منتظرم تا تکلیف دلتنگی های عاشقانه مشخص شود تا کارهای بعدی خود را شروع کند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.