یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

مستند «دامپزشک» به شبکه چهار می آید

آرم شبکه چهار سیما*

سینما پرس – گروه تلویزیون / شبکه چهار سیما با تولید مجموعه ای مستند، مسائل مربوط به دام و بیماری های آن را برای مخاطبان به زبان ساده خود تشریح می کند. نام این مجموعه دامپزشک است و در سیزده قسمت ساخته شده است.

مهدی زینلی کارگردان و مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه تولید مستندی با نام «دامپزشک» را به پایان رسانده است در رابطه با این مستند اظهار داشت: «دامپزشک» مستندی است که به دو مبحث بهداشت و تشخیص بیماری های دام و نظارت و بهداشت بر فراورده های دامی در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه ای برای پخش از شبکه چهار سیما تولید شده است.

 

وی ادامه داد: پخش این مجموعه از روز چهاردم مهر ماه  که به عنوان روز ملی دامپزشک در تقویم ثبت شده است شروع می شود. این مجموعه در دو بخش استودیویی و مستند تولید و در آن از حضور کارشناسان و اساتید حوزه های مختلف مانند دانشگاه دامپزشکی، مدرسه سرم سازی رازی و ...استفاده شده است.

 

زینلی در مورد مباحث مطرح شده در این مستند عنوان کرد: پرورش دام، کشتار دام، بسته بندی در کارخانجات، نظارت بر بهداشت آنها و توزیع محصولات دامی مختلف در سراسر کشورو همچنین بررسی بیماری های مشترک میان دام و انسان از جمله مواردی است که در این مجموعه مستند به آنها پرداخته می شود.

 

این کارگردان تصریح کرد: این مجموعه مستندها که در رابطه با علم دامپزشکی و برررسی دام ها در ایران است، برای اولین بار در ایران تولید و پخش می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه به کارگردانی و تهیه کنندگی بنده و مشارکت شبکه چهار سیما و سازمان دامپزشکی تولید شده است. از دیگر عوامل این مستند می توان به زهرا امام جمعه(مجری طرح)  و حمید خانقاهی و علی منصوبی(ناظرفنی و بهداشتی) اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف - ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.