دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

اعتراض به داوری پنجمین جشنواره ملی نماهنگ رضوی

داوران جشنواره رضوی کلیپ محمد (ص) را ندیدند

کلیپ

سینماپرس: گروه تلویزیون/ سید سعید صدزاده یکی از شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره ملی نماهنگ رضوی که چندی پیش برگزار شد، نسبت به آراء هیات داوران این جشنواره واکنش نشان داده و به انتخاب آنها اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، چندی پیش پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی درخرم آباد لرستان برگزار شد و در مراسم اختتامیه این جشنواره، هیات داوران از دو اثر به عنوان آثار دوم و سوم تقدیر کردند و هیچ اثری را نیز شایسته تقدیر ندانستند.

«سید سعید صد زاده» کارگردان تئاتر و ترانه سرا که با نماهنگ «محمد ص» در این جشنواره حاضر بود، نسبت به اعلام این نتایج از سوی هیات داوران واکنش نشان داد و نسبت به این مساله واکنش نشان داد. وی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس، با اشاره به تولید این مستند برای شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت، با اشاره به نظر هیات داوران درخصوص آثار رسیده به جشنواره و اعلام این مطلب که «از نظر هیات داوران آثار رسیده به جشنواره کلیپ نبوده اند» گفت: «جالب است که در چنین شرایطی کلیپ حضرت محمد (ص) از سوی هیات داوران در بخش جلوه های ویژه مورد تقدیر قرار می گیرد اما مقام نمی آورد و جوایز دوم و سوم نیز به دو اثر ساخته شده توسط هنرمندان استان لرستان اهداء می گردد».

وی که سابقه ساخت نماهنگ هایی همچون: «زخم قناری»،«داستان خورشید»،«کُر بختیاری»،«نگین سلیمان» و... را در کارنامه کاری خود دارد، در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه هیات داوران درخصوص آثار حاضر در جشنواره اشاره کرد و گفت: «هیات داوران دربیانیه خود هشت ایراد به کلیت کارها گرفت. عدم شناخت موسیقی توسط کارگردان نماهنگ، عدم وجود ریتم و ضرباهنگ،عدم وجود داستان، روایت و هدف مشخص، استفاده از تصاویرآرشیوی و غیر اورژینال، عدم شناخت فیلم سازی و سینما برخی از ایرادهای مورد اشاره هیات داوران بود و جالب است که این ایرادها مشمول نماهنگ ساخته شده توسط من نیز بود حال آنکه نماهنگ محمد ص در دو بخش در ایران و شهرهای مکه و مدینه تولید شد و در ساخت آن جلوه های ویژه تصویری فراوانی به کار برده شده و سمیر خواننده جوان کشورمان نیز شعر آن را خوانده است. اگر فقط یکی از ایرادهای هیات داوران به این نماهنگ وارد بود، قاعدتا من نباید دیگر در این عرصه فعالیت داشته باشم و به نظرم داوران به احتمال زیاد این کلیپ را اساسا ندیده اند که بخواهند درباره آن قضاوت کنند».

صدر زاده در پایان با بیان این مطلب که «از پذیرفته شدن اثر خود در بخش مسابقه جشنواره اطلاع نداشته و صرفا با یک پیامک از این موضوع با خبر شده است» گفت: «اگر قرار است جشنواره ای اینچنینی به بزرگداشت هنرمندان استان لرستان بپردازد، به چه دلیل از هنرمندان شهرهای مختلف برای شرکت در چنین رقابتی دعوت می شود»؟!

گفتنی این جشنواره در شهریور ماه امسال در خرم آباد برگزار و آثار آن توسط امیرحسین نوایی، سعید شاه‌حسینی و داریوش غریب‌زاده داوری و انتخاب شد.

انتهای پیام/ ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.