سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیران خود:

علاقه‌مند به صحبت با اصناف سینمایی هستیم/ نه گفتن به اهالی فرهنگی و سینما باید هنرمندانه باشد

ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی

سینماپرس-گروه سینما/ حجت الله ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی در مورد تعامل این سازمان گفت: علاقه مندیم با اصناف صحبت کنیم و مشکلات را برطرف و به تصمیمات مهم در برخی از عرصه ها برسیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه امروز در سازمان سینمایی برگزار شد. رییس سازمان سینمایی پس از صحبت های مدیرانی که در سمت های مختلف در دوره گذشته حضور داشتند با تبریک روزهای دفاع مقدس تاکید کرد ایام فرخنده و باشکوهی که روزهای بازگشت به ریشه ها و خویشتن خویش، بازگشت به خود در این ایام شکل می گیرد یاد و خاطره عزیزانی که رفتند را امروز گرامی می داریم. اهالی سینما در این بحران ها هیاهو ها و تنش ها به ارزش ها باز می گردند که ریشه های اصلی همه ما است. همه سینمای ایران سینمای مقاومت دفاع و ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: به تقسیم بندی اهالی فرهنگ و هنر و سینما و تکه تکه کردن آن ها اعتقادی ندارم ما در روزهای خوب و پر از امید ی به سر می بریم که باید از سکان دار کشتی نظام جمهوری اسلامی رهبر عظیم شان اسلام ادعای احترام کنیم. در دهه اول انقلاب بحث های کلامی داشتیم بیشتر بحث ها فلسفی و در ارتباط با توسعه سیاسی بود در سال های گذشته متاسفانه شاهد حوادث پرتنشی در جامعه بودیم اما درایت رهبر ما را از بحران عبور داد و به ساحل آرام و امید رهنود کرد.

 

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در شرایط فعلی که درباه نرمش قهرمانانه شرایط جدیدی را در عرصه های بین المللی برای رقم خواهد زد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: باور قلبی ام این است که مدیران ما در طول سال های انقلاب اسلامی از دانش و تجربه کافی بهره مند شدند و باید خود را با دانش روز وفق دهند. ما در عرصه فرهنگ و هنر مدیران فراوانی نداریم و باید از تجربه تمام مدیران این عرصه در جهت خدمت رسانی به فرهنگ و هنر کشور بهره ببریم. در دوران جدید سینمایی که می توان آن را دوران امید نامید باید شاهد متولد شدن سینمای پر امید باشیم متأسفانه مشکلات حاشیه ای برای سینما پدید آمده که ما باید از آن عبور کنیم علاقه مندیم با اصناف صحبت کنیم و مشکلات را برطرف و به تصمیمات مهم در برخی از عرصه ها برسیم.

 

ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی

وی در ادامه افزود: همه مردم و سینماگران منتظر آثار پرنشاط و امیدوارانه هستند متأسفانه در سال های گذشته برخی سینماگران کار نکردند اما آمادگی برای ساخت فیلم دارند که امیدواریم برای سینمای ایران از آنها در ساخت آثار سینمایی استفاده کنیم.

 

ایوبی در ادامه صحبت های خود به نیاز ایران به فیلم های پرامید و نیاز سینمای غرب و منطقه به سینمای ایران اشاره کرد و گفت: حتی مشکلات اجتماعی را نیز می توان به خوبی و با نگاهی امیدوارانه تولید کرد. نمی توان بر روی مشکلات اجتماعی سرپوش گذاشت آن را باید به گونه ای بیان کردکه در انتهای فیلم به عظمت و اقتدار کشور و ملت آسیبی نزد و از آن نکاهد.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخاب مدیران فرهنگی و رفتار کارمندان و مدیران در سازمانم سینمایی بیان کرد: سینماگران حق دارند از ما و شما انتظار داشته باشند. کار فرهنگی کارمندی نیست مدیر و کارشناسان فرهنکی باید به کارشان عشق بورزند اگر این نباشد در کار موفق عمل نمی کنیم. مدیران نمی توانند در روز همه اهالی فرهنگ را ببینند اما می توانند برای آنکه اهالی فرهنگ را در پشت در های اتاق هایشان گذاشته اند. عذرخواهی کنند و نه گفتن به اهالی فرهنگی و سینما باید هنرمندانه باشد تا سازمان سینمایی را خانه خود بدانند.

 

ایوبی با بیان اینکه سلیقه در نظام اداری در قانمداری سازمان سینمایی از ضوابط و مقررات جایی ندارد اظهار داشت: کارهای سلیقه ای و ابهام در کار مدیران، اهالی سینما را نا امید می کند. تشکیل سازمان سینمایی کار موثر و خوبی بود اما باید در معاونت های آن بازنگری اساسی صورت گیرد. اصل کار خوبست اما در ارتباط با موسسات مختلف از جمله فاربی، انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش باید بازتعریف صورت گیرد ما از همه کارشناسنان که در گذشته فعال بودند می خواهیم تا از تجربه و تخصص آنها بهره ببریم. 

 

وی با تشکر از اهالی رسانه تأکید کرد: من و همکارانم گوش شنوا برای انتقادات و نقطه نظرات داریم اما من صدای بلند را نمی شنوم و صدای آهسته را بهتر می شنوم. تلاش کنیم تا با تعامل و همدلی بتوانیم به رشد و بالندگی سینمای ایران کمک کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ملاقات های مختلف با مدیران فرهنگی کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ..... نشان می دهد که منطقه روزگاری در حوزه تمدن ایران بزرگ بودند هر قدر فاصله بگیرند زبان فارسی در دل نیم میلیون از مردم جهان جاری و سازی است. هرگز نمی توان این زبان را از آنها دور کرد. زبان فارسی زبان عشق و ادب و فرهنگ است نه زبان اقتصاد کشور های منطقه و جهان غرب منتظر سینمای مولف اندیشمند و ارزشی و متفکر ایران هیستند.

 

 مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی

وی در خاتمه از خدمات مدیران گذشته تشکر کرد و از مدیرانی که پذیرفتند به کاروان سینمای امید بپیوندند قدردانی نمود. همچنین در پایان مراسم به تمام میدیرانی در دوران ریاست سازمان سینمایی گذشته عهده دار مسئولیت بودند و فعالیت کردند و مدیرانی که حکم آنها برای این مدیریت در سازمان سینمایی از سوی حجت الله ایوبی صادر شد لوح سپاس و هدایای سازمان سینمایی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.