شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان/

دوبلورهای برجسته سینما و تلویزیون به جشنواره کودک می‌آیند/ زندگی نامه ناصر طهماسب آماده چاپ شد

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان

سینماپرس-گروه سینما/ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، مروری خواهیم کرد بر دیدگاه صاحب نظران این جشنواره که پانزدهم تا نوزدهم مهر ماه در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دوبلورهای برجسته سینما و تلویزیون در قالب یک تیم ۹ نفره، با حضور در اصفهان، به صورت همزمان فیلم‌های خارجی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دوبله خواهند کرد. ۹ دوبلور با حضور در جشنواره بیست و هفتم، کار دوبله همزمان فیلم‌های خارجی این دوره از جشنواره کودک را انجام خواهند داد.

 

بنا بر این گزارش، پرویز ربیعی، افشین زینوری، رضا آفتابی، مریم رادپور، شوکت حجت، نرگس فولادوند، مهسا شرافت کتابچی، مریم شیرزاد و نسیم رضاخانی صداپیشگانی هستند که امسال به صورت همزمان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان را در سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره دوبله می‌کنند.

 

دوبله همزمان آثار سینمایی خارجی یکی از جذابیت‌های همیشگی این جشنواره بوده است. از یک سو کودکان ونوجوانان با شنیدن صداهای آشنا، می‌توانند ارتباط بهتری با شخصیت‌های آثار کودک برقرار ‌کنند و از سوی دیگر، لحظات مفرحی را هنگام تماشای فیلم‌های خارجی جشنواره کودک سپری نمایند.

 

رونمایی از هدیه خدا در جشنواره کودک اصفهان

 

در حاشیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان کتاب هدیه خدا رونمایی خواهد شد.

 

کتاب هدیه خدا که به همت انتشارات بنیاد سینمایی فارابی آماده سازی شده است، مجموعه‌ای از روایات حضرت پیامبر اکرم (ص) را در بر دارد. این کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود.

 

کاروان‌های فرهنگی جشنواره کودک راهی مناطق مرزی شدند

 

جمعه پنجم مهرماه کاروان های فرهنگی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان راهی مناطق مرزی شدند. این سومین سال متوالی است که کاروان های فرهنگی جشنواره راهی مناطق مرزی شدند تا کودکان و نوجوانان این مناطق نیز در جشن بزرگ کودکان و نوجوانان ایرانی سهیم باشند. این کاروان‌ها در مناطق دورافتاده مرزی و در مدارس و کانونها و مراکز بهزیستی و ... به نمایش فیلم ، اجرای تئاتر، برگزاری برنامه های تفریحی و آموزشی و ... خواهند پرداخت.

 

بنا بر این گزارش، همچنین امسال یک کاروان ویژه نیز به شهر سردشت خواهد رفت. سردشت شهری است که در ایام جنگ تحمیلی مورد حمله شیمیایی رژیم بعثی قرار گرفت.

 

روز گذشته و در آستانه اعزام این کاروان‌ها ، سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره در جمع آنان حاضر شد و در سخنانی کوتاه به اهمیت این بخش از فعالیتهای جنبی جشنواره اشاره کرد و افزود: این بخش کودکان مناطق دوردست وطن را در جشن ایرانی سهیم می کند و فعالیت شما عزیزان بسیار ارزشمند است. این کاروان ها را برکت جشنواره و عامل انرژی بخش برای همه دست اندرکاران جشنواره می دانم و بسیار خوشحالم که جشنواره در مناطق مرزی کشور عزیزمان یک هفته زودتر آغاز می‌شود.

 

گفتنی است کاروان های فرهنگی به مدت یک هفته در استان های خراسان رضوی، ‌شمالی و جنوبی، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر،‌ هرمزگان،‌ ایلام، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و نیز منطقه سردشت به اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه جشنواره کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

 

میرعلائی: جشنواره امسال جشن نشاط و امید خواهد بود

 

سیداحمد میرعلائی دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در آخرین دیدار خود با اعضای ستاد اجرایی جشنواره از ویژگیهای جشنواره بیست و هفتم سخن گفت.

 

در این ملاقات که آخرین حضور دبیر جشنواره در اصفهان پیش از آغاز جشنواره بود، میرعلائی با تقدیر از فعالیت گسترده اعضای ستاد اجرایی گفت: امسال کمتر از سالهای پیش به اصفهان آمدیم، چرا که روند امور اجرایی به شکلی پخته و موثر توسط ستاد اجرایی مستقر در اصفهان در حال انجام است و اعتماد متقابل کاملا به دست آمده است. امیدوارم این جشنواره با تلاش همه ما به نحوی شایسته و در شأن کودکان و نوجوانان و مردم عزیز ایران و اصفهان برگزار شود.

 

در این دیدار که با حضور جعفر گودرزی مدیر اجرایی جشنواره و تعدادی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی و دست اندرکاران جشنواره و نیز اعضای ستاد اجرایی مستقر در اصفهان برگزار شد، میرعلایی بر اهمیت جشنواره کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگ‌ترین جشن ویژه کودکان اشاره کرد و افزود: امسال جشنواره به نام حضرت رسول اکرم(ص) مزین است و امیدوارم با تاسی به سیره بزرگوارانه این رسول عشق و امید، جشنواره امسال سرشار از اخلاق مداری باشد و سرچشمه امید؛ نشاط و سرزندگی.

 

گفتنی است در این سفر دبیر جشنواره و همراهان از سینماهای جشنواره، هتل‌ها، سالن مخصوص رسانه های گروهی (استاد فرشچیان) و مراحل آماده سازی برنامه های جنبی و همچنین از آخرین مراحل ساخت دکور ویژه مراسم افتتاحیه بازدید کردند.

 

صدایی در تاریکی در جشنواره ۲۷ رونمایی می‌شود

 

کتاب معرفی زندگی و فعالیت هنری ناصر طهماسب صداپیشه نامدار ایرانی با عنوان «صدایی در تاریکی» در جشنواره بیست و هفتم کودکان و نوجوانان رونمایی می شود. این کتاب شرح بیش از پنجاه سال فعالیت هنرمندانه ناصر طهماسب در زمینه دوبلوری است، کتابی که به همت نیروان غنی پور آماده شده و در حاشیه جشنواره ۲۷ رونمایی خواهد شد.

 

ناصر طهماسب متولد ۱۳۱۸ در تهران است و از اوائل دهه چهل وارد فعالیت در این زمینه شده است. طهماسب سالهاست در زمره برترین های دوبلاژ ایران قرار دارد و به جای بسیاری از ستارگان بزرگ سینمای ایران و جهان حرف زده است. او همچنین صدای جذاب و کم نظیر خود را به برخی از آثار ویژه کودکان نیز وام داده است، از جمله کاپیتان یوگی در سریال انیمیشن یوگی و دوستان که بدون صدای طهماسب قابل تصور نیست. ناصر طهماسب که در سالهای اخیر در زمینه بازیگری نیز فعال است، برادر ایرج طهماسب کارگردان خوشنام سینمای کودک است.

 

استقبال ده هزار نفری از جشنواره در جشن پرواز بادبادک‌ها

 

ده هزار اصفهانی با حضور در جشن پرواز بادبادک‌ها به استقبال بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر گنبد‌های فیروزه‌ای رفتند. در این جشن که در بستر خشک زاینده‌رود و در مجاورت پل تاریخی خواجو برگزار شد، خانواده‌های اصفهانی با شور و اشتیاق خاصی به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان سلامی دوباره گفتند.

 

مدیر اجرایی استان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حاشیه برگزاری این جشن در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان یک حماسه است، حماسه‌ای برای شادی و نشاط و رهاوردی فرهنگی است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

 

مجتبی شهیدی ادامه داد: جشن پرواز بادباک‌ها نیز یکی از این موقعیت‌های فرهنگی است که ما به منظور افزایش شور و نشاط در اهالی نصف جهان و انجام حرکتی تبلیغاتی تدارک دیده‌ایم، ضمن آن که این جشن  برنامه‌های جشنواره بیست و هفتم را نیز به طور رسمی کلید می‌زند.

 

وی با اشاره به سایر برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و هفتم تصریح کرد: برنامه‌های متنوع جنبی دیگری نیز برای جشنواره پیش بینی شده است که بزرگ‌‌ترین آن‌ها جشن بزرگ پروانه‌ها است که با حضور مجریان نام آشنای کودک و نوجوان در ورزشگاه ۲۵ آبان اصفهان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.