یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

یک روز تا افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان/

اصفهانی ها فردا میزبان جشنواره کودک خواهند بود

آرم فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس-گروه سینما/ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان مسلمان دنیا، فردا پانزدهم مهر ماه در اصفهان برگزار می شود.

 به گزارش سینماپرس، از چند هفته گذشته روابط عمومی جشنواره کودک و نوجوان در تکاپوی برگزاری بیست و هفتمین دوره از این جشنواره است، اینک مروری می کنیم بر اتفاقاتی که قرار است کمتر از یک روز دیگر با افتتاحیه این جشنواره در اصفهان رخ دهد.
 

اسامی ۲۰ فیلم از لوبومیر بنِس کارگردان فقید و خالق انیمیشن مشهور «پت و مت» که در بخش ویژه جشنواره بیست و هفتم فیلم کودک و نوجوان روی پرده می‌روند، اعلام شد. «بررسی»، «تصاویر پس زمینه»، «کارگاه»، «فرش»، «صندلی گهواره‌ای»، «تصویر»، «گاراژ»، «اسولتو»، «گرامافون»، «بریان شدن»، «برداشت»، «آب»، «پرش»، «چلیپا»، «نقاشی»، «کریزوکا»، «سالن ژیمناستیک»، «بودکا»، «ولکه پرانی» و «صبحانه در ترا» ۲۰ فیلمی هستند که در جشنواره کودک و نوجوان و در بخش بزرگداشت لوبومیر بنِس روی پرده می‌روند. همچنین فیلم «اسکیل و ترینیداد» ساخته استفان اپلگرن محصول سوئد در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان روی پرده می‌رود. این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ سوئد است و استفان اپلگرن آن کارگردانی کرده است.

 

فیلم‌های کوتاه کره جنوبی در جشنواره کودک مرور می‌شود

 

امسال یکی از بخش‌های بین‌المللی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مرور فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان کره جنوبی اختصاص داده شده است. در این بخش با مضمون کودکان و نوجوانان، ۸ فیلم کوتاه که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تولید شده‌اند به نمایش درخواهد آمد.

 

فیلم‌های کوتاه میز صبحانه ساخته کیم چی هیووان، سگ و کلید ساخته هی جونگ کیم، دیوهای آتش دوست دارند بخوابند ساخته پارک کی وان، داستان گائیسکی ساخته پنج فیلمساز کره جنوبی، هیولا و دسر میوه‌ای ساخته جونگ جی هیووان، هیولا در مخزن آب ساخته لی سونگ گانگ، امتحان ثبت شده ساخته کیم بو را و لاک پشت و خرگوش ساخته هونگ جون پیو عناوین ۸ فیلمی هستند که در این بخش از بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان روی پرده خواهند رفت.

 

کاروان های فرهنگی راهی مناطق مرزی شدند

 

همچنین پنجم مهرماه کاروان های فرهنگی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان راهی مناطق مرزی شدند. این سومین سال متوالی است که کاروان های فرهنگی جشنواره راهی مناطق مرزی شدند تا کودکان و نوجوانان این مناطق نیز در جشن بزرگ کودکان و نوجوانان ایرانی سهیم باشند. این کاروان‌ها در مناطق دورافتاده مرزی و در مدارس و کانونها و مراکز بهزیستی و ... به نمایش فیلم ، اجرای تئاتر، برگزاری برنامه های تفریحی و آموزشی و ... خواهند پرداخت.

 

 کتاب هنرمندان رونمایی می شود

 

کتاب معرفی زندگی و فعالیت هنری ناصر طهماسب صداپیشه نامدار ایرانی با عنوان «صدایی در تاریکی» در جشنواره بیست و هفتم کودکان و نوجوانان رونمایی می شود. این کتاب شرح بیش از پنجاه سال فعالیت هنرمندانه ناصر طهماسب در زمینه دوبلوری است، کتابی که به همت نیروان غنی پور آماده شده و در حاشیه جشنواره ۲۷ رونمایی خواهد شد.

همچنین در حاشیه این جشنواره کتاب «هدیه خدا» که به همت انتشارات بنیاد سینمایی فارابی آماده سازی شده است، مجموعه‌ای از روایات حضرت پیامبر اکرم (ص) را در بر دارد. این کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود.

 

اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران اعلام شد

 

بخش مسباقه ملی سینمای ایران امسال با حضور ۱۵ فیلم برگزار خواهد شد. به این ترتیب با نظر هیات انتخاب و داوری این بخش  فیلم‌های  ۹ و ۲۰ دقیقه در بوشهر (محمد امین همدانی)، آفتاب مهتاب زمین (علی قوی تن)، افسانه سرزمین گوهران (مجید شاکری)، او خوب سنگ می‌زند (سیدهادی محقق)، بچگیتو فراموش نکن (جلال فاطمی)، تابستان طولانی )علی خزائی‌فر)، تنهای تنهای تنها (احسان عبدی‌پور)، دل بی قرار (قربان محمدپور)، دوباره پرواز خواهی کرد (هوشنگ درویش‌پور)، ساکن خانه چوبی )حسینعلی لیالستانی)، سفر زمان (امیرشهاب رضویان)، عملیات مهدکودک (فرزاد اژدری)، فصل بلوغ (رهبر قنبری)، گنجشک اشی مشی (غلامرضا رمضانی، مسعود کرامتی، وحید نیکخواه آزاد)، ماهی کویر (محمدقربان کریمی) فیلم‌هایی هستند که امسال در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره کودک و نوجوان روی پرده خواهند رفت.

امسال یکی از بخش‌های بین‌المللی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مرور فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان کره جنوبی اختصاص داده شده است. در این بخش با مضمون کودکان و نوجوانان، ۸ فیلم کوتاه که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تولید شده‌اند به نمایش درخواهد آمد.

 

فیلم های خارجی به طور همزمان دوبله می شوند

 

دوبلورهای برجسته سینما و تلویزیون در قالب یک تیم ۹ نفره، با حضور در اصفهان، به صورت همزمان فیلم‌های خارجی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دوبله خواهند کرد. ۹ دوبلور با حضور در جشنواره بیست و هفتم، کار دوبله همزمان فیلم‌های خارجی این دوره از جشنواره کودک را انجام خواهند داد. پرویز ربیعی، افشین زینوری، رضا آفتابی، مریم رادپور، شوکت حجت، نرگس فولادوند، مهسا شرافت کتابچی، مریم شیرزاد و نسیم رضاخانی صداپیشگانی هستند که امسال به صورت همزمان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان را در سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره دوبله می‌کنند.

 

برگزیدگان بخش جلوه گاه امید معرفی می شوند

 

به روال سال های اخیر، برگزیدگان بخش جلوه گاه امید توسط داوران معرفی شده انتخاب و در مراسمی مجزا در اصفهان معرفی خواهند شد.

اسامی نهادها و سازمان‌های شرکت کننده به شرح زیر است:

۱ – سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی (دبیرخانه جشنواره رشد) / ۲ – انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران / ۳ – شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ( شورای عالی انقلاب فرهنگی )‌ / ۴ – ستاد اقامه نماز / ۵ – بنیاد ادبیات داستان ایران / ۶ – سازمان بسیج جامعه زنان کشور(پژوهشگاه مجازی عفاف) / ۷ – بنیاد شهید و امور ایثارگران / ۸ – سازمان بهزیستی کشور / ۹ – معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران / ۱۰ – جشنواره ملی رسانه‌های سلامت (وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی) / ۱۱ – انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران / ۱۲ – انجمن نویسندگان سینمای کودک و نوجوان / ۱۳ – انجمن مدیران تولید سینمای ایران / ۱۴ – انجمن فیلم کوتاه ایران / ۱۵ – کانون ایران نوین / ۱۶ – موسسه بین المللی سفیران صلح / ۱۷ – مجمع هنرمندان خراسان / ۱۸ – بنیاد ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی / ۱۹ – موسسه آموزشهای هنری آستان قدس رضوی / ۲۰ – انجمن حمایت از حقوق کودکان / ۲۱ – کانون سینمایی روشنا(نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه هنر ) / ۲۲ – انجمن سینمای جوانان اصفهان / ۲۳ – اداره کل آموزش و پرورش اصفهان / ۲۴ – اداره کل بهزیستی استان اصفهان / ۲۵ – انجمن توان خواهان ذهنی و جسمی فردا / ۲۶ – آسیفا اصفهان (انجمن انیمیشن اصفهان) / ۲۷ – انجمن سینماگران هنر استان اصفهان / ۲۸ – خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان / ۲۹ – ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اصفهان.

همچنین در آستانه برپایی این جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی بر اهمیت سینمای کودک تاکید کرد.علی جنتی در پیام خود با اشاره به این امر که سینما هنری جوان به شمار می‌آید، بیان کرد: سینما در طول بیش از یک قرن گوی رقابت را از دیگر هنرها ربوده و بیشترین ضریب نفوذ هنری را در جهان داراست و مخاطبان اصلی این رسانه را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که هر روز از طریق هزاران شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای یا از طریق پرده سیمگون سینما در معرض آموزه‌ها و القائات این هنر قرار دارند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی ارزشمند است برای شناسایی این استعدادها، حمایت و بارور ساختن آنها تا آموزه های فرهنگ ایرانی اسلامی را از دریچه هنر سینما برای کودکان و نوجوانان سراسر جهان نمایان کنند.

 

گفتنی است بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.