دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱

چهارمین نمایشگاه ملی «کتاب های دفاع مقدس» افتتاح شد/

ابوترابی: «دفاع مقدس» گرانبهاترین عرصه های حضور قلم است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی

چهارمین نمایشگاه ملی «کتاب های دفاع مقدس مقدس» امروز با حضور حجت الاسلام و المسالمین ابوترابی فرد، سردار نقدی و جمعی از مقامات در مصلی تهران برگزار شد، حجت الاسلام ابوترابی فرد در افتتاحیه این مراسم عنوان کرد: «دفاع مقدس» گرانبهاترین عرصه های حضور قلم است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات سینما پرس؛ سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه به شهیدان افتخار آفرین سلام می دهیم، گفت:نمایش کتاب‌های دفاع مقدس در 126 غرفه با 6 هزار عنوان کتاب از کارهای بزرگی است که در این نمایش شاهد آن هستید، هرچه در اینجا و به طور کلی در زمینه دفاع مقدس صورت گرفته تنها قطره کوچک و نمی از دریایی بزرگ معارف بزرگ دفاع مقدس است که می‌تواند همه آزادیخواه‌های دنیا را سالها سیراب کند و به آنها انگیزه، نشاط و روحیه عطا کند.

 

وی ادامه داد:  هر نویسنده‌ای که قلمی دارد و توانایی در نوشتن چنانچه اثری از دفاع مقدس نداشته باشد کارش ناقص است. هر هنرمند، فیلمساز، نمایشنامه‌نویس و کارگردانی که نمایش و فیلمی را از این حماسه بزرگ در کارنامه خود نداشته باشد دارای نقص است زیرا که از بزرگترین حماسه ملتش بی‌بهره است. همچنین ناشری که آثار متعددی دارد اما از دفاع مقدس محصولی را به ثبت نرسانده کم کاری کرده است، همه باید به میدان آمده و کمک کنند تا بتوانین این گنجینه عظیم را استخراج کنیم.

 

نقدی در ادامه تصریح کرد: هرچند ثبت آثار دفاع مقدس قدمی بزرگ و ارزشمند در مسیر نشر آن است اما این ما را از عمل به آنچه که شهدا از ما خواسته‌اند مستغنی نمی‌کند، انقلاب اسلامی ما برای محو ظلم و استکبار شکل گرفت و برای آنچه به صراحت در قانون اساسی آمده با استکبار و ظلم مقابله می‌کند. امروز شهدایی که رسم آنها را در این کتابها می‌خوانیم، راهشان نیمه‌تمام است. ملت ایران راه شهدا را نیمه‌تمام نخواهد گذاشت و تا محو کامل استکبار نخواهد نشست. 

 

در ادامه این برنامه حجت الاسلام ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در پرتو دانش عینی، انقلاب ما در اوج شکوفایی خود بسر می‌برد و ما باید پرچم‌دار قلم باشیم، ما صاحب کتابی هستیم که به قلم سوگند یاد کرده است و برای خطوط نگاشته شده توسط قلم ارزش قایل است، کتاب ما عالی‌ترین افتخارات خود را در داشتن قلم می‌داند. 

 

وی تصریح کرد: ما باید در جهان امروز در عرصه قلم حرف اول را بزنیم و اگر رهبری عالیقدر ما تأکید می‌کند که باید جمهوری اسلامی به مرجع علمی در جهان تبدیل شود و طالبان علم برای دست‌یافتن به مرزهای دانش ناچار از آموختن زبان فارسی گردند ظرفیتی است که در این ملت، کشور و آیین وجود دارد، قلم می‌تواند در همه عرصه‌ها ورود یابد و شاید یکی از گرانبهاترین عرصه‌های حضور قلم عرصه دفاع مقدس باشد و دست‌اندرکاران آن می‌دانند بزرگ‌ترین گنجینه فرهنگی و ارزشی کشور ما و اسلام در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: اگر امروز ما بتوانیم زوایای این حماسه بزرگ را بدست صاحبان قلم برای مسلمانان و جامعه اسلامی تبیین کنیم و انقلاب را ترسیم کنیم، دفاع مقدس ترجمه تفکر انقلابی و امام و بازخوانی ارزش‌های ما و تجسم آنها می شود. همه برگ‌های عرصه‌های دفاع مقدس ماندگار و عزت‌بخش است، بیش از 90 درصد جوامع بشری در حوزه تفکر انقلاب قرار گرفتند که این از موهبت های دفاع مقدس است.

 

وی خاطر نشان کرد: بازخوانی اندیشه‌های دفاع مقدس یکی از حوزه‌های عرصه قلمی ما است و امیدواریم خداوند سبحان توفیق صاحبان قلم و اندیشه و فکر را در بازخوانی این عرصه و توسعه فرهنگی نصیب علاقه‌مندان به این زمینه کند و ما شاهد نقش‌افرینی بیشتر دفاع مقدس در توسعه فرهنگی در همه زمینه‌ها باشیم.

 

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به همت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مؤسسات و مراکز فرهنگی در مصلای امام خمینی با شعار الگوی حماسه‌ساز، از 5 تا 13 آبان ماه در مصلی تهران میزبان علاقمندان به حوزه کتاب است.

 

انتهای پیام/ع - ب.ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.