چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

گفت‌و‌گوی سینماپرس با بازیگر «زمانی برای عاشقی»

نفیسه روشن: زندگی من هم شبیه «زینب» است/ بیمارستان اجازه تحقیق برای شغل پرستاری را نداد

نفیسه روشن بازیگر مجموعه قفسی برای پرواز در نشست این مجموعه

«زمانی برای عاشقی» عنوان سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که پخش آن در دهه دوم محرم آغاز شده است، نفسیه روشن ایفاگر نقش «زینب» در این سریال گفت: شخصیت «زینب» به زندگی واقعی من شباهت دارد، زیرا خانواده من معتقد بودند که من نباید در رشته هنری تحصیل کنم اما چون هدف اصلی من هنر بود به تئاتر و تلویزیون و سینما پرداختم.

نفیسه روشن؛ بازیگر نقش «زینب»؛ دختر حاج مرتضی در سریال زمانی برای عاشقی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در رابطه با حضور خود در این سریال اظهار داشت: «زینب» در این سریال نماینده دخترانی است که درخانواده های سنتی زندگی می کنند، یکی از جذابیت های این شخصیت برای من شغل «زینب» یعنی پرستاری است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در بخش هایی از این فیلم می بینیم برخی از شخصیت های دیگر اعلام می کنند، «زینب» با پافشاری هایش توانسته بر عقاید سنتی پدرش غلبه کرده و به شغل مورد علاقه اش پبردازد، اما چرا این پافشاری «زینب» در متن فیلم نشان داده نمی شود، بیان کرد: هنگامی که یک خانواده سنتی، اصیل و مذهبی هستند کمتر می بینیم که فرزندان به خصوص دختران خانواده در مقابل پدر و مادر خود ایستادگی و پرخاشگری کنند، اگر شخصیت «زینب» در این سریال در مقابل پدرش پرخاشگری می کرد و در مقابل او می ایستاد به هیچ وجه شایسته و قابل هضم نبود، به همین علت باید «زینب» را دختری متین و نجیب نشان می دادیم. «زینب» دختری است که ضمن حفظ اصالت های خانوادگی خود به اهدافش نیز فکر و برای رسیدن به آن از راه منطقی تلاش می کند.

 

روشن ادامه داد: شخصیت «زینب» به زندگی واقعی من شباهت دارد، زیرا خانواده من معتقد بودند که من نباید در رشته هنری تحصیل کنم به همین علت به اصرار پدر و مادرم در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل کردم اما چون هدف اصلی من هنر بود در کنار آن نیز به تئاتر و تلویزیون و سینما که جزئی از علایق اصلی من محسوب می شد پرداختم. به همین علت به نظر من شخصی که به دنبال هدف خود می رود اسمش را نمی توانیم سرکشی بگذاریم، به همین علت نیز می بینیم «زینب» با حفظ ارزش‌های خانواده خود به دنبال هدفش رفته است.

 

وی افزود: «زینب» یک سمبل است هم به لحاظ اینکه نامش زینب است و هم به دلیل اینکه پرستار است، اگر خوب دقت کنیم می بینم که همه رفتارهای این شخصیت حساب شده و طبق اصول است.

 

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چه قدر برای ایفای نقش یک پرستار تحقیق کردید، اظهار داشت: متأسفانه در ایران برای بازیگران شرایطی وجود ندارد که بتوانند آنچنان که باید در رابطه با نقش خود تحقیق کنند و همکاری های لازم با آنها از سوی ارگان ها صورت نمی گیرد در صورتی که در همه جای دنیا این اتفاق برای بازیگران رخ می دهد برای مثال شخصی که می خواهد نقش یک دیوانه را بازی کند این اجازه را به او می دهند که برای مدتی با چنین افرادی برخورد داشته باشد، من برای این سریال به یک بیمارستان مراجعه کردم ولی آنها گفتند که ما چنین اجازه ای نداریم.

 

روشن ادامه داد: با وجود همه این مشکلات اما من در زمان تصویر برداری در بیمارستان با همان لباس پرستاری به اتاق ها و بخش‌های مختلف بیمارستان سر می زدم و سعی می کردم که از نگاه یک پرستار همه چیز را بررسی کنم. بنابراین ترجیح دادم همزمان با ایفای نقش تحقیقاتی را هم در این زمینه داشته باشم.

 

بازیگر سریال «اغما» در رابطه با همکاری خود با عوامل سریال «زمانی برای عاشقی» تصریح کرد: در سال های گذشته با  تهیه کننده این سریال و تیم کارگردانی همکاری داشته ام اما با محمد حسین لطیفی اولین تجربه همکاری خود را پشت سرگذاشتم که واقعا تجربه بی نظیری بود، سریال «زمانی برای عاشقی» سومین کاری بود که برای ایام محرم کار کردم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. ضمن اینکه محلوجیان نویسنده ای است که به اصالت های خانواده های ایرانی خیلی توجه دارد و فیلمنامه وی در رابطه با این سریال برای من خیلی شیرین و دوست داشتنی بود.

 

گفتنی است، سریال «زمانی برای عاشقی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، روایت گر داستان حاج مرتضی بازاری خوشنام و اهل خدا است که با تصادف نوه اش و در پی آن فلج شدن وی، زندگی اش دچار تغییر می شود، حاج مرتضی در پی گردهم آوردن دوستان قدیمی اش برای برپایی مجالس تعزیه می شود...

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.