جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

تله فیلمی مذهبی،تاریخی برای اربعین حسینی

حسن هدایت: سعی میکنم در «روز سرنوشت» به تاریخ وفادار بمانم

حسن هدایت کارگردان

«روز سرنوشت» عنوان تله فیلمی مذهبی به کارگردانی «حسن هدایت» است که برای پخش در اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده است، کارگردان این فیلم اظهار داشت: «روز سرنوشت» به تاریخ وفادار است.

حسن هدایت؛ کارگردان تله فیلم «روز سرنوشت» در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در رابطه با داستان این تله فیلم اظهار داشت: «روز سرنوشت» یک داستان پلیسی با محتوای محرم و تعزیه است که در فضای سالهای 20 و ممنوعیت عزاداری محرم در دوران رضا شاه می گذرد.

 

وی در رابطه با واقعی بودن داستان های این تله فیلم تصریح کرد: در واقع داستان فیلم در یک فضای واقعی تاریخی می گذرد اما اتفاقاتی که در آن مطرح می شود حاصل تخیل نویسنده است.

 

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سریال «شب دهم» نیز در چنین فضایی روایت می شد، چه تفاوت ها و شباهت هایی میان این دو فیلم وجود دارد، اظهار داشت: اولین تفاوت میان این دو فیلم این است که «شب دهم» در قالب سریال و «روز سرنوشت» در قالب «تله فیلم» روایت شده است، ضمن اینکه محور داستان تله فیلم «روز سرنوشت» تعزیه نیست بلکه تعزیه بخشی از عنصر دراماتیک کار است و بیشتر وقایع داستان در «روز سرنوشت» بر محور شخصیت های آن قرار دارد. اما می توانم بگویم تنها شباهت این دو فیلم زمان روایت وقایع است.

 

هدایت در پاسخ به این پرسش که چرا اغلب آثار شما بر محور تاریخ و روایت های جنایی می چرخد، عنوان کرد: این علاقه شخصی من است ضمن اینکه فکر می کنم ژانر پلیسی و جنایی می تواند کشش و تعلیق بیشتری را در میان مخاطبان ایجاد کند، و اگر این ژانر خوب پرداخته و روایت شود می تواند از سوی تماشاگران با علاقه بیشتری دنبال شود.

 

این کارگردان در پایان با طرح این پرسش که شما از منتقدان سریال «کلاه پهلوی» بودید، فکر می کنید که واکنش ها نسبت به تله فیلم «روز سرنوشت» و کارهایی که در آینده خواهید ساخت چگونه باشد، عنوان کرد: من حتی اگر اشکالی به کارهایم وارد شود سعی می کنم امانت دار خوبی در روایت های تاریخی باشم و چه در «روز سرنوشت» و چه در کارهای دیگرم به این موضوع دقت می کنم اما این مسئله ای است که در سریال «کلاه پهلوی» رعایت نشده بود، در این سریال بدون توجه در امانت داری نسبت به وقایع تاریخی تنها به روایت داستان خود پرداخته بودند.

 

هدایت در رابطه با زمان پخش تله فیلم «روز سرنوشت» خاطر نشان کرد: در حال حاضر این فیلم در مرحله تصویر برداری به سر می برد و ما سعی می کنیم که «روز سرنوشت» را برای پخش در اربعین حسینی(ع) یا حداکثر برای 28 صفر آماده کنیم.

 

گفتنی است تله فیلم مذهبی «روز سرنوشت» به تهیه کنندگی سید محسن جاهد و کارگردانی حسن هدایت و با بازی بازیگرانی چون ماه چهره خلیلی، علی اوسیوند، علیرضا مهران، محمد رضا شمس و... تولید می شود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ - ۲۱:۳۶
    0 0
    باسلام و خسته نباشی خدمت اقای هدایتی ودیگرعوامل خواهشمند است زمان دقیق پخش فیلم را بفرمایید زیراتاکنون چندین باراعلام شده ولی پخش نشده. سپاسگذارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.