یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

یدالله نجفی در گفتگو با سینماپرس/

محمد (ص) قطعا به جشنواره فجر امسال نمی‌رسد / کار با "استورارو" لذت‌بخش بود

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی

یدالله نجفی؛ صدابردارفیلم محمد(ص) گفت: این فیلم به دلیل گروه خارجی و گستردگی پروژه شکل تازه ای از کار در سینمای ایران است که تجربه راضی کننده ای بود ولی قطعا به جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید.

«یدالله نجفی» صدابردار فیلم سینمایی محمد (ص) درباره همکاری با این فیلم به سینماپرس گفت: من پیش از «محمد(ص)» با مجیدی در فیلم های بچه های آسمان،رنگ خدا،بید مجنون سابقه همکاری داشته ام ولی این فیلم به دلیل گروه خارجی و گستردگی پروژه شکل تازه ای از کار در سینمای ایران که تجربه راضی کننده ای بود و قطعا فیلم محمد(ص) به جشنواره نخواهد رسید.

نجفی درباره همکاری با سینماگران خارجی در این فیلم،یادآور شد: کار کردن با «ویتوریو استورارو» در مقام فیلمبردار که دارای تجربه زیادی است، لذت بخش بود و در هرصورت یک گروه خارجی که در طراحی صحنه،گریم و فیلمبرداری دارای ویژگی های کاری خودشان هستند، تجربه را همراه خود آورده بودند و ما هم که شکل خاص خودمان را کار می کنیم و کم کم به این رسیدیم که چطور با هم همکاری کنیم و تعامل خوبی را داشته باشیم و با توجه به سختی های کار و تعدد لوکیشن ها،هنرورها و هماهنگی ها طبیعی بود که مدت فیلمبرداری طولانی شود.

وی درباره فیلم سینمایی «روز رستاخیز» ادامه داد: این کار زمان زیادی را گرفت و کار تاریخی انجام دادن مسئله ساده ای نیست. یک مشکلی که در کار تاریخی است بازگشت به زمان است و همه المان های صوتی امروز باید حذف شود و این کنترل شرایط را مشکل خواهد کرد. امیدوارم مردم از دیدن این فیلم راضی باشند.

صدابردار «از کرخه تا راین» درباره تفاوت کار تاریخی با شهری، افزود: در ابتدا تغییر المان های صوتی و در بحث بعد تاریخی  تفاوت گویش فیلم های شهری و تاریخی است، در حالی که شاید به من مرتبط نباشد ولی کار صدابردار را گاهی مشکل می کند و مسئله دیگر حضور حیوانات در فیلم های تاریخی است و مسئله بعدی گستردگی هنرورهای این فیلم ها هستند.

صدابردار «مسافران» درباره همکاری با تهیه کننده برای انتخاب لوکیشن، خاطرنشان کرد: این محدودیتی است که در سینمای ایران داریم، چرا که تنوع لوکیشن نداریم و عموما در استودیو کار نمی کنیم واین مسئله با توجه به بودجه فیلم در همه فیلمها است که این مشکل برای همه است و فقط ما نیستیم که با این قضیه مشکل داریم.  من کمتر با این مشکل مواجه بودم و سعی کردم با گروه تولید تعامل داشته باشم و فیلم هایی که جدی تر است به این مسائل بیشتر فکر می شود.

این صدابردار فعال درباره فعالیت این روزهایش گفت: در شمال کشور مشغول فیلم «ما همه گناهکاریم» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری هستم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.