چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

علی یازرلو عنوان کرد:

زیرساخت‌های تئاتر کشور باید تغییر کند

علی یازرلو

کارشناس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه حوزه تئاتر کشور از عدم برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های مناسب رنج می‌برد، اظهار داشت: زیرساخت‌ها در تئاتر کشور باید تغییر کند.

علی یازرلو کارشناس، مدرس و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه به تازگی برنامه هایی را در حوزه مدیریتی تئاتر کشور، در قالب یک نامه به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده است، در رابطه با مشکلات حوزه تئاتر کشور اظهارداشت: در دوره های گذشته مدیریتی، حوزه تئاتر کشور از عدم برنامه ریزی مناسب رنج برده است و این عدم برنامه ریزی موجب شده است که تئاتر ما به سوی قهقرا حرکت کند، و اتفاق خاصی برای تئاتر کشور رخ نداده است.

 

وی ادامه داد: حوزه تئاتر در کشور نیاز به زیرساخت دارد که متاسفانه تا کنون به درستی به این زیرساخت ها توجه نشده است، تا زمانی که به این زیرساخت ها توجه نشود بنابراین نمی توان به پیشرفت تئاتر امیدوار بود.

 

این مدرس تئاتر در رابطه با برنامه هایی که به عنوان یکی از اهالی هنر دراختیارمعاون هنری وزارت ارشاد قرار داده است، اظهار داشت: گسترش سالن های تئاتری در تهران و شهرستان ها، وارد کردن جدی بخش خصوصی به تئاتر، توجه به امر آموزش و سامان دادن موسسه های آموزشی تئاتر که نادیده گرفته شده  و نظارت و خروجی مناسبی نیز ندارند از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه مدیران تئاتر قرار بگیرد.

 

یازرلو عنوان کرد: جشنواره زدگی از جمله مشکلات دیگر تئاتر است که باید فکری اساسی برای آن شود از سوی دیگر برخی از جشنواره ها مناسبتی هستند که تماشاگری نیز ندارند در صورتی که می توان هزینه این جشنواره ها را برای تولید 10 تئاتر فاخر و مناسب استفاده کرد. بنابراین باید در سیاست برگزاری این جشنواره ها تغییرات اساسی صورت بگیرد.

 

وی مشکل دیگر حوزه تئاتر را عدم توجه به خانه تئاتر دانست و بیان کرد: اعضای خانه تئاتر باید وارد فضای جدی تئاتر شوند زیرا در این سالها نادیده گرفته شده اند و هیچ گاه به صورت رسمی مورد توجه قرار گرفته نشده اند بنابراین تشکل های خانه تئاتر می توانند به عنوان یکی از ارکان اساسی در جهت رشد تئاتر کشور محسوب شود.

 

یازرلو خاطر نشان کرد: سامان دادن طرح نمایشنامه خوانی به شکل حرفه ای و نه یک نمایشنامه خوانی ساده، انتشار یک نشریه تخصصی در حوزه تئاتر و در بخش خصوصی، تعامل گروه های تئاتری و اجرای تئاتر تهران در شهرستان ها و بالعکس، توجه به بخش بین الملل و ... از جمله مواردی است که باید در حوزه تئاتر کشور اتفاق بیافتد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.