شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

شهابی: «حراج» به چرایی خیانت می‌پردازد نه چگونگی آن/ هیات انتخاب فیلم فجر به آثار مستقل هم توجه کند

حراج

حسین شهابی کارگردان فیلم سینمایی «حراج» که سعی می کند آخرین مراحل فنی این فیلم را به پایان برساند امیدوار است هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال نگاهی ویژه به فیلم های مستقل داشته باشد.

حسین شهابی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فیلم سینمایی «حراج» همزمان در مرحله تدوین و صداگذاری همزمان است و حسین عیوضی و آیدین پدری فیلم را تدوین می کنند. موسیقی پایانی فیلم را یک نوازنده پیانو ایرانی به نام مجتبی انصاری که در کانادا زندگی می کند اجرا خواهد کرد و صداگذاری فیلم را حیدر نجفی بر عهده دارد.

وی افزود: 24 جلسه فیلمبرداری داشتیم.  اگر زمان بیشتری داشتم فیلم بهتری می شد اما شرایط برای فیلم سازان مستقل سخت است و آنگونه که دلمان می خواهد اتفاق نمی افتد.

شهابی ادامه داد: داستان فیلم قصه یک زن میانسال را روایت می کند که زندگی او در حال فروپاشی است و به کمک یک دوست سعی در نجات زندگی دارد.

حراج

شهابی اظهار داشت: مطالعات روان جامعه شناختی که در فیلم مطرح شده به دقت مورد مطالعه قرار گرفته بود و موضوع انسانی قدیمی و خیلی پیچیده خیانت همسر به همسر را با یک نگاه متفاوت و روانشناختی به تصویر کشیدیم. چند کارشناس روانشناس و جامعه شناس در طول ساخت فیلم در کنار من بودند و به من کمک کردند.

وی بیان داشت: من همه فیلم های که سال قبل با موضوع خیانت ساخته شده بود را دیده ام و آنها یک نگاه جانبدارانه به قضیه داشتند. فیلمساز حق را به آقا یا به خانم داده بود و تحت تاثیر قصه بودند. فیلم من قضاوتی درباره آدم ها نمی کند و نوع نگاه ما انسانی و متفاوت بوده است. شاید برای اولین بار اینچنین نگاهی مطرح می شود. به جای اینکه به چگونه اتفاق افتادن خیانت پرداخته شود به اینکه چرا این خیانت اتفاق افتاده پرداخته شده است که این باعث می شود حاشیه برای فیلم به وجود نیاید و ضمن اینکه شکل و شگرد خیانت کردن برایمان مهم نیست و انتقام گرفتن هم در کار نیست.

شهابی گفت: در فیلم سینمایی «حراج» همه چیز با حراج شروع می شود و کارکترهای اصلی قصه همه چیزشان در آستانه فروش و حراج است و همه چیز را به صورت حراجوار از دست می دهند.

شهابی ادامه داد: نسخه ای از فیلم سینمایی «حراج» که به دفتر جشنواره ارسال شد بسیار بی کیفیت و ناقص بود و ما در زمان کمی که داشتیم نتوانستیم این مراحل را انجام دهیم و اگر خود من از هیات انتخاب بودم نمی توانستم با دقت قضاوت کنم. به همین دلیل من نمی دانم چه اتفاقی برای فیلم خواهد افتاد مگر اینکه هیات انتخاب نگاه دقیق تری نسبت به فیلم های مستقل داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.