یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

انتشار شماره 133 یک ماهنامه فیلمنامه‌نویسی/

فیلم نگار با نقد"سر به مهر" آمد

مجله فیلم نگار133

صد و سی وسومین شماره ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در سال داوزدهم تولید خود دی ماه 92 در 160صفحه، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در جدیدترین شماره ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» موضوعاتی از قبیل: سينمای دينی/ قرآن، 10 دقيقه اول/ خانه ای از شن و مه، سكانس برگزيده، نگاهی به دوره های آموزش نقد فيلم در بنياد سينمايي فارابی، بانك فيلمنامه، چهارمين نشست تحليل فنون فيلمنامه نويسی به بهانه نمايش فيلم گذشته، گزارشی درباره فيلمنامه نويسی گروهی در ايران، گفت و گوهايی با شادمهر راستين، محسن دامادی، خشايار الوند، كامبوزيا پرتوی، سينمای ايران: اكران، بررسی فيلم های روی پرده: سر به مهر، خسته نباشيد، استرداد، ترنج، سينمای ايران: پوشه سر به مهر، داستان گويی در فيلمنامه، بررسی فيلمنامه، گفت و گو با هادی مقدم دوست، سينمای ايران: پوشه خسته نباشيد، بررسی فيلمنامه، نگاهی به نقش كشمكش در شكل گيری فيلمنامه، گفت و گو با محمد رضايی راد، سينمای ايران: پوشه استرداد، نگاهی به فيلمنامه، ابهام های منطقی در فيلمنامه، تحليلی بر فيلمنامه ترنج، سينمای ايران: پرونده (به ياد سيد فيلد)، تكامل زبان فيلمنامه در عصر ديجيتال، يادداشت هايی از عباس اكبری، جابر قاسمعلی، فرهاد توحيدی، مينو فرشچی و شاهپور شهبازی، مقايسه شش الگوی پيرنگ مشهور...

سينمای جهان: چشم انداز، سينمای جهان: سيناپس، آن زمان، كاپيتان فيليپس، بازی اندر، نقشه فرار، خبرچين، وكيل مدافع، خانواده، سينمای جهان: پوشه پادشاهان تابستان، بررسی نيازهای خودآگاه و ناخودآگاه شخصيت در فيلمنامه، موقعيت و پيرنگ در فيلمنامه، گفت و گو با كريس گالتا، سينمای جهان: عادات نوشتن،  101 عادت نوشتن فيلمنامه نويسان بزرگ، سينمای جهان: الگو، كهن الگو، 20 پيرنگ اصلی فيلمنامه، ابزار فيلمنامه برای تحليل فيلمنامه، مستند و كوتاه: تحليل فيلم مستند رسيدن قطار به ايستگاه، راهنمای عاطفی تماشاگران از طريق جلوه های صوتی، گفت و گو با كيس باكر، كارگاه فيلمنامه، فيلمنامه كامل، فيلمنامه شب شكارچی، سكانس طلايی، نقد فيلمنامه، نقطه اوج ...

مجله فیلم نگار133

10 دقیقه اول

حسین مهکام: (خانه ای از شن و مه) فیلمنامه نویسی گروهی، موضوعی است که عموما در مجامع سینمایی درباره اش حرف زده می شود و مختصات و ویژگی هایش و محاسن و معایبش مورد دقت قرار می گیرد...

سحر عصرآزاد (اگر دیوارها زبان داشتند...)، محمد هاشمی (معناهایی که از دست می گریزند)، رامتین شهبازی (پایان هالیوودی)، مرتضی اسماعیل دوست (تار و پور عشق)...

یادگیری نقد فیلم در کنار آموزش سینما

سمیه علیپور: بنیاد سینمایی فارابی از چندی پیش کلاس های آموزش نقدنویسی را برگزار می کند که تا کنون حدود 150 هنرجو در کلاس ها حاضر شده اند...

راز گشایی از داستان

فاطمه فریدون: چهارمین نشست تخصصی تحلیل فنون فیلمنامه نویسی در اخرین روزهای مهرماه 92 برگزار شد که محور اصلی این نشست بررسی نکات فیلمنامه فیلم «گذشته» بود...

فیلمنامه نویسی گروهی

فیلمنامه نویسی به صورت فردی به خلق فیلمنامه ای مطلوب تر و موفق تر منجر می شود یا فیلمنامه نویسی به صورت گروهی؟...

شادمهر راستین: ایده آل من نوشتن گروهی بود...

محسن دامادی: تجربه مثبت من در گروه نویسی...

خشایار الوند: در کار گروهی موفق ترم...

کامپوزیا پرتوی: گروهی نوشتن فیلمنامه در بافت سینمایی ما نیست...

مرزبندی درون و بیرون - نگاهی به فیلمنامه «سر به مهر»

مهرزاد دانش: سر به مهر فیلمنامه ای شخصیت محور است...

سحر عصرآزاد: سر به مهر قصه یک عهد است...

گفت و گو با هادی مقدم دوست؛ فیلمنامه نویس و کارگردان «سر به مهر»

هادی مقدم دوست: سر به مهر تقریبا اثری است فاقد شوخی...

...

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.