چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶

کاویان راد: انیمیشن تلویزیونی پیشرفت قابل توجهی داشت اما متوقف شد!

کاویان راد*

یک انیماتور گفت: امروزه متاسفانه به دلیل شرایط مالی، تولید در وقفه به سر می‌برد. اما در سال‌های گذشته انیمیشن تلویزیونی به همت همه مسولان و افراد هنرمند، پیشرفت قابل توجهی کرده بود که با وقفه روبه رو و متوقف شد.

کاویان راد در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: طیفی از فیلم های انیمیش به اصطلاح هنری هستند و مخاطبان آن جشنواره ها؛ اما اینجا با رسانه‌ای عام یعنی تلویزیون و مخاطبان چندین میلیونی این رسانه روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: در اصل هر تهیه کننده و کارگردانی نیاز به مخاطب سنجی فیلم هایش دارد. اینکه چه قدر در برقراری این ارتباط موفق بوده یا نه دائما باید چک شود. فیلمساز برای دل خودش کار نمی کند. در این ارتباط مداوم، او کارهایش را اصلاح می‌کند. چیز یاد می‌گیرد و رشد می‌کند. دریافت نظر مخاطب عام برای فیلمسازان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی درباره برگزاری جشنواره هایی مانند جام جم اظهار داشت: جشنواره تامل و درنگی است کوتاه، تا کارهای تولید شده مورد سنجش صاحبنظران قرار گیرد. همه جای دنیا به تولیدات تلویزیونی درجه‌ کیفی می دهند که جای آن در کشور ما خالی است. شاید بخشی از این نقیص را جشنواره پر کند.

این انیماتور ادامه داد: امروزه متاسفانه به دلیل شرایط مالی، تولید در وقفه به سر می برد. اما در سال های گذشته انیمیشن تلویزیونی به همت همه ی مسولان و افراد هنرمند، پیشرفت قابل توجهی کرده بود و می شد پیش بینی کرد هرساله حجم قابل توجهی انیمشن تولید شود. ما چاره ای جز امیدواری نداریم. امید به این که دوباره این قافله هرچند به سختی پا بگیرد و خوراک دائم برای شبکه نو پای «پویا» فراهم شود.

کاویان‌راد افزود: درواقع برپایی سالانه‌ جشنواره پویانمایی مشروط به تولید است. اگر بخواهیم در روز فقط یک ساعت انیمیشن جدید برای پوشش شبکه های داخل تولید کنیم، حجم قابل توجهی می شود و با آن می توان چند جشنواره برگزار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است تا رقابتی نباشد رشد کیفی نخواهد بود. تشویق تولیدات کیفی خوب، افزایش این سطح از تولیدات را بالا می برد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.