چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

کارگردان «سگ‌های پوشالی»: احساس می‌کنم هنوز در بازیگری کشف نشده‌ام

رضا توکلی

توکلی در مورد فیلم خود گفت: فیلم «سگ‌های پوشالی» پر از اشاره‌هایی است که در زندگی امروز ماست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» به کارگردانی رضا توکلی که تا پیش از این بازیگری در سینما و تلویزیون را تجربه کرده بود روی پرده سینما های ایران است .

رضا توکلی کارگردان فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت :من آدمی نیستم که زیاد بخواهم گله کنم اما شرایط را طوری فراهم می کنند که آدم ها که در سینما فعالیت می کنند یک جوری گله کنند.چرا نباید یک نظم و انظباطی بر سینمای ما حاکم باشد؟ ما همیشه به نظم و انظباطی که در فرهنگمان همیشه وجود داشته فخر داشته ایم و چرا نباید در سینما همچین نظمی وجود داشته باشد؟

وی افزود: سال گذشته نه فقط در جشنواره بلکه در تولید این فیلم بی مهری های زیاد به فیلم من انجام شد. من که سی و چند سال در سینما و تلویزیون با افتخار خدمت کرده ام، اما به فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» خیلی بی مهری شد. مردم با فیلم برخورد خوبی داشتند.

توکلی گفت: درباره فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» باید بگویم اصلا این فیلم در جشنواره که دیده نشد هیچ در حال حاضر هم شرایط اکران خوبی ندارد. برای همه بچه ها اولین کارشان بود که دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتیم کنار هم یک فیلم سینمایی بسازیم. ما هرگز چنین ژانری که معمایی –پلیسی باشد در سینمایمان نداشته ایم ولی هیچ گونه کمکی به ما نشد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در جشنواره سال گذشته بررسی کردیم دیدیم فیلمی در جشنواره حضور داشت که حدود یک ربع آن کسی با الاغ از کوه پایین می آید و من فهمیدم که سینمای ما چقدر مشکلات دارد. کسانی که داوری و قضاوت می کنند و صاحب نظران و فرهیختگان به نظر می رسد یا سینما را نمی شناسند یا از یک سازمان دیگری آمده اند برای قضاوت در سینما!

توکلی گفت: سینماگران ما فردا باید پاسخگوی نسل بعد از خود باشند .سینما به معنای واقعی خود، همان سینما است. مردم جهان چگونه جذب سینما شدند؟ به خاطر اینکه پدیده سینما بازتاب زندگی آنهاست. سینما فقط پیام اخلاقی نیست و قبلا هم اینگونه نبود که فقط در سینما پیام دهند و جنبه سرگرم کننده سینما خیلی مورد اهمیت بود. مردم نیاز دارند سینمایی ببینند که خیلی از نیاز های روحی و روانی شان با سینما فراموش یا التیام یابد. به زور نمی توان مخاطب را به سینما کشاند. ما باید فیلم خوب بسازیم. «سگ های پوشالی» بازخورد های خیلی خوبی برای من داشت.

لیلا اوتادی، فرزاد فرزین و شاهرخ استخری در فیلم سینمایی سگ های پوشالی

وی اشاره داشت: فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» یک فیلم معمایی -پلیسی است که وقتی اولین ملاقات را با سرمایه گذار فیلم داشتم مطرح کردم که بعد از سالها یادگرفتن از کارگردانان بزرگ که با آنها کار کرده ام باید یک کار جدید و سخت را انجام دهم. هیچ نویسنده ای در این ژانر پیدا نکردم و خودم با زحمت فراوان فیلمنامه را نوشتم و آن را به سرمایه گزار دادم.

توکلی تصریح کرد: من سال ها جلو دوربین بازی کردم ولی وقتی پشت دوربین قرار گرفتم فهمیدم چقدر چیز های زیادی است که از آنطرف دوربین ما آنها را ندیدیم!

وی ادامه داد: این زمان برای اکران ،زمان مرده سینمای ایران است و شرایطی نیست که مردم با توجه تحصیلات و زمان امتحانات به سینما بیاییند.اما خدا را شکر می کنم که فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» توسط یک گروه جوان و با تلاش ساخته شد و در شرایط خیلی سخت توانستیم فیلم را به اتمام برسانیم تا به جامعه سینمایی بگوییم که ما هم هستیم.

توکلی گفت: من از همه کارگردانانی که با آنها کار کردم چیز هایی یاد گرفته ام و از این بابت از همه آنها ممنون هستم. من راضی هستم چون می بینم که تماشاگر از این فیلم استقبال کرده است. «سگ های پوشالی» پر از اشاره هایی است که به زندگی روز مره ما اشاره دارد و اتفاقات ریز و کوچک زیادی در این فیلم می افتد.امیدوار اتفاقات خوبی برای فیلم بیافتد.

توکلی در پایان گفت: من عاشق بازیگری هستم اما احساس می کنم هنوز در بازیگری کشف نشده ام و آن ویژگی های که در بازیگری می توانم ارائه دهم هنوز به صورت کامل بروز نیافته است ولی با این حال مزه فیلم سازی زیر زبانم هست.دوفیلم نامه دارم که یکی برای کودک و نوجوان است و دیگری بر اساس زمانی که نقش روحانی او یک فرشته بود آن را نوشتم و سعی می کنم این دو فیلم را به ترتیب بسازم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.