دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱

سینماپرس از متن و حاشیه گزارش می‌دهد:

بررسی آخرین وضعیت برگزاری انتخابات صنوف خانه سینما / وزير ارشاد در قبال رفتارهاى غيرقانونى چه خواهد کرد؟

خانه سینما+علی جنتی

همزمان با خاتمه برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مركزی صنوف سینمایی، مهدی محمدی؛ دبیر هیات رسیدگی به امور مراكز و موسسات فرهنگی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با سینماپرس، جمع‌بندی درباره چگونگی قانونی‌شدن صنوف را به جلسه دقیق با ايوبی و تصمیم نهایی وزیر ارشاد موكول كرد. به همین بهانه سینماپرس آخرین وضعیت مجمع عمومی صنوف و حواشی آن را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، «خانه سینما» به رغم رای  27 عضو شورای فرهنگ عمومی در بهمن ماه دو سال پیش در انحلال و توقف فعالیت‌های آن به دلیل برخی موارد غیر قانونی در فرایند اصلاح اساسنامه، سرانجام با روی کار آمدن دولت جدید و بر مبنای شعار تبلیغاتی حسن روحانی، در ۲۱ شهریور ماه ۹۲ توسط حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بازگشایی و قرار شد مجمع عمومی خانه سینما برای انتخاب هیات مدیره جدید سریعا تشکیل شود، اما از آنجایی که اصناف سینمایی دوسال انتخابات جدید نداشتند و در عین حال طبق اساسنامه می بایست پیش از شرکت در مجمع عمومی خانه سینما مدارک ثبت رسمی خود را به هیات رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی وزارت ارشاد تحویل نمایند، در اولین جلسه هیئت مدیره (۹۲/۷/۱۵) ابتدا تصمیم به برگزاری مجامع عمومی اصناف گرفته شد تا در ۹۲/۱۰/۱۰ انتخابات هیات مدیره این خانه با حضور نمایندگان جدید صنوف سینمایی برپا شود.

این در حالیست که 11 صنف در طول مدت بسته شدن خانه سینما بطور کامل فرایند قانونی ثبت خود را طی کرده اند که از جمله مهمترین آنها جامعه صنفی تهیه کنندگان به ریاست سید ضیا هاشمی و کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران به مدیریت مهدی سجاده چی است. البته کانون کارگردانان نیز با ریاست پرویز شیخ طادی مراحل ابتدایی ثبت رسمی را طی نمود لیکن به درج آگهی در روزنامه رسمی منجر نشده است.

در عین حال مهدی محمدی دبیر هیات رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تقریبا تمامی صنوف بعد از بازگشایی خانه سینما نامه های خود را به دفتر رسیدگی به امور موسسات و مراکز فرهنگی ارسال كرده‌اند و تیم حقوقی درحال بررسی است که بعد از نظر آنها اعلام نتیجه خواهیم كرد.

وی افزود: البته باید دید كه نظر وزیر و رئیس سازمان سینمایی نسبت به موضوع برخی صنوف چه خواهد بود و در این جلسات تصمیم خواهیم گرفت كه برخی صنوف در خانه سینما فعالیت كنند و یا مستقل  عمل نمایند.

محمدی گفت :جلسات با آقای ایوبی باید دقیق انجام بگیرد تا در كل به یك تصمیم نهایی برسیم كه بعدها دیگر دچار مشكل نشویم.

این گفتگو در حالی صورت گرفت که در گفتگو با این مقام مسئول فرصتی برای طرح مسائلی چون چگونگی روند ثبت رسمی فعالیت صنوف سینمایی در این هیات مطابق مقررات گذشته یا قوانین جدید ،نحوه دریافت مدارک مورد نیاز هیات ، زمان لازم برای انجام استعلامات از مراجع رسمی کشور جهت ارائه مجوز و در نهایت عنوان تشکل های سینمایی تحت عنوان "کانون فرهنگی" یا "صنف" بگونه ای که در اداره ثبت شرکتها منعی برای آن پیش نیاید فراهم نگردید و امید است پیش از برگزاری انتخابات خانه سینما توضیحات جامعی از سوی مسئولین ارائه گردد تا این خانه دوباره دچار مشکلات حقوقی نشود.

سینماپرس همراه با این توضیحات  طی گزارش ذیل اشاره ای به نحوه برگزاری انتخابات صنوف سینمایی و حواشی پیرامون آن دارد که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد:

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به عنوان اولین صنف در روز شنبه ۹۲/۸/۴ با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و کیوان کثیریان، کامران ملکی، علی علایی، زهرا مشتاق، طهماسب صلح‌جو، جواد طوسی و سحر عصرآزاد به عنوان اعضای اصلی و جعفر گودرزی و آنتونیا شرکا به عنوان اعضای علی‌البدل شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شدند.

گفتنی است، در جلسه دوشنبه ۱۳ آبان ماه انتخابات داخلی شورای مرکزی آن نیز با حضور اسماعیل میهن دوست بازرس جدید انجمن، برای یک سال آینده انجام شد و در نهایت طهماسب صلح جو به عنوان رییس شورای مرکزی، کیوان کثیریان نایب رییس، زهرا مشتاق خزانه دار و منشی و سحر عصرآزاد به عنوان روابط عمومی و سخنگوی شورای مرکزی انتخاب شدند.

مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران به عنوان دومین صنف در  تاریخ ۹۲/۸/۵ با حضور جمعی از کارگردانان برگزار شد که همایون اسعدیان، محمد علی سجادی، کامبوزیا پرتویی، محمد بزرگ‌نیا، کمال تبریزی، مهدی فخیم‌زاده، ابوالحسن داودی، محمد مهدی عسگرپور و محمدرضا هنرمند به عنوان اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران انتخاب و مازیار میری و داریوش فرهنگ اعضای علی‌البدل شورای مرکزی شدند.

همچنین نادر مقدس و سیامک شایقی نیز بازرسان کانون کارگردانان شدند و به دلیل مقدار مساوی آرای مازیار میری و محمدرضا هنرمند، با موافقت هر دو نفر، هنرمند عضو اصلی شورای مرکزی و میری عضو علی‌البدل شورا شد.

براساس این گزارش، در جلسه ۹۲/۸/۲۹، کمال تبریزی به عنوان رئیس این کانون انتخاب شد ،در حالی که در جلسه اول شورای مرکزی انتخابات صورت نگرفته بود.

گفتنی است پیش از بازگشایی خانه سینما  و در پی سرسختی برخی اعضای شورای مرکزی این تشکل صنفی،مجمع عمومی «کانون کارگردانان سینمای ایران » برای ثبت رسمی در مراجع قانونی با اساسنامه اصلاح شده و با حضور جمعی از کارگردانان تشکیل شد که مجوزهای لازم برای تشکیل یک صنف مستقل و قانونی را نیز اتخاذ کرد اما بعد از بازگشایی خانه سینما، از سوی شورای مرکزی کانون کارگردانان خانه سينما، نامه‌ای مبنی بر منتفی بودن عضویت‌ افرادی که در  این صنف جدیدالتاسیس و قانونی حضور داشتند براي فيلمسازان ارسال گردید و این تشکل در حال حاضر با مدیریت پرویز شیخ طادی همچنان در صدد فعالیت مستقل از خانه سینما می باشد.

مجمع عمومی کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران در ۹۲/۸/۶ در نوبت اول تشکیل جلسه داد و به ترتیب مصطفی احمدی، آناهید آباد، مریم هژیروند، کاوه سجادی حسینی، مهدی لطیفی، احد صادقی و کاوه صباغ زاده اعضای جدید شورای مرکزی این کانون انتخاب شدند و همینطور مسعود میمی و جمال سید حاتمی به عنوان دو عضو علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع «ژرژ هاشم زاده» بازرس اصلی کانون و سهیل رحیمی به عنوان بازرس علی البدل کانون برگزیده شدند.

گفتنی است، در تاریخ ۹۲/۸/۲۰ انتخابات شورای مرکزی این کانون برگزار شد و طی آن «آناهید آباد» به عنوان رییس و سخنگوی شورای مرکزی، مصطفی احمدی به عنوان نایب رییس و مریم هژیروند به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

در این مسیر اما، در حالی كه طبق توافقات رسمی وزارت ارشاد و اداره ثبت شرکتها از هر حرفه سينمايی تنها يك صنف مي تواند مجوز داشته باشد ،در خانه سينما انتخابات سه تشكل تهيه كنندگی که از سالها پیش با انواع اختلافات و سلایق مختلف هنوز به انسجام نرسیده اند نیز انجام شد لیکن با توجه به مجوزهای رسمی جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران به مدیریت سید ضیا هاشمی از هیات رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی وزارت ارشاد و وزارت کشور،همچنان وضعیت تهیه کنندگان سینمای ایران برای پیوستن به خانه سینما و اتحاد آنان ذیل یک صنف سینمایی در ابهام بسر برده و راهکاری برای آن ارائه نشده است.

در حالی که مجمع عمومی تشکل های مرتبط با تهیه کنندگی در مقاطع مختلف برگزار شده است ولی همچنان برخی معتقد به حضور این صنف در جایگاه کارفرما در خارج از خانه سینما و برخی قائل به فعالیت یک صنف واحد تهیه کنندگی در درون این خانه می باشند.

در دوره جدید خانه سینما یك صنف تحت عنوان كانون طراحان و تبلیغات سینمای ایران نیز به اصناف خانه سینما اضافه شد و اولین مجمع خود را در تاریخ ۹۲/۸/۸ برگزار كرد و طی آن از ۴۰ رأی اخذشده به ترتیب آرا: ابراهیم حقیقی، بهزاد خورشیدی، میثم مولایی، مسعود نجفی و امیرحسین رسائل به عنوان اعضای اولین شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران انتخاب شدند.

در ادامه با توجه به مساوی شدن آرای دو عضو علی البدل شورای مرکزی که هر کدام ۱۵ رأی کسب کردند، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد که در نهایت بیتا موسوی با ۲۵ رأی به عنوان عضو علی‌البدل اول و آرش صادقی با ۱۳ رأی به عنوان عضو علی‌البدل دوم انتخاب شدند.

همچنین فرامرز روشنایی به عنوان بازرس این صنف انتخاب شد     که بعدها شنیده شد وی از مسئولیت خود کناره گیری کرده است

در اولین جلسه شورای مرکزی این صنف در تاریخ ۹۲/۸/۱۶ بعد از انتخابات «ابراهیم حقیقی» به عنوان رئیس، میثم مولایی نائب رئیس، مسعود نجفی سخنگو، امیرحسین رسائل خزانه‌دار و آرش صادقی به عنوان دبیر شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران انتخاب شدند.

كانون تدوینگران سینمای ایران نیز در تاریخ ۹۲ در سالن گالری خانه سینما مجمع عمومی خود را برگزار كرد و طی آن بهرام دهقانی ، محمدرضا موئینی ، حسن حسندوست، هایده صفی یاری، مصطفی خرقه پوش به عنوان اعضای هیات مدیره  و کاوه ایمانی و ژیلا ایپکچی به عنوان اعضای علی البدل کانون برگزیده شدند.

همچنین نازنین مفخم بازرس اصلی و معصومه شاه نظری به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است، «حسن حسندوست» رئیس کانون تدوینگران خانه سینما معرفی شده است.

مجمع عمومی انجمن بازیگران در تاریخ ۹۲/۸/۱۱ در تالار سیف الله داد با حضور اكثریت اعضا برگزار شد و پس از انجام رأی‌گیری به ترتيب: علی دهکردی، مریلا زارعی، آتیلا پسیانی، امین تارخ، رامبد جوان، افسانه چهره‌آزاد و حبیب رضایی به عنوان اعضای اصلی و فریبا کوثری، داریوش اسدزاده، ترانه علیدوستی، شهره لرستانی و رضا فیاضی به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت‌مدیره این انجمن انتخاب شدند.

فاطمه گودرزی نیز بازرس اصلی و جمشید گرگین و دانیال حکیمی نیز بازرسان علی‌البدل انجمن بازیگران سینمای ایران شدند.

در جلسه شورای مركزی این انجمن در تاریخ ۹۲/۸/۱۹ با انجام انتخابات داخلی، امین تارخ به عنوان رییس شورا، علی دهکردی دبیر هیات اجرایی، مریلا زارعی مسوول امور مالی، حبیب رضایی مسوول روابط عمومی ، افسانه چهره آزاد مسوول امور رفاهی و رامبد جوان به عنوان مسوول امور فرهنگی انتخاب شدند    پیش از این داود رشیدی رییس صنف بازیگران بود.

در حالی كه قرار بود در تاریخ ۹۲/۸/۱۲ مجمع عمومی كانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران برگزار شود اما این مجمع به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد و به تاریخ 92/9/10 موكول شد.

قرار شد از این تاریخ به بعد جلسات تعاملی با حضور مهدی سجاده چی رییس کانون فیلمنامه نویسان که مراحل ثبت قانونی خود را کاملا طی کرده بود و جابر قاسمعلی به عنوان رییس سابق این کانون به همراه بازرس خانه سینما برگزار شود تا اختلافات برطرف شود.حتی فرهاد توحيدي (رئيس هيئت مديره خانه سينما) در تاريخ 92/9/10 به سينماپرس گفت:«ان شاالله همه دوستان گردهم خواهند آمد و بعد از انتخابات «کانون فیلمنامه نویسان» با یک شورای مرکزی واحد به کار خود ادامه خواهد داد، دوستان باید سریعا اقدام کنند تا لطمه ای به مجمع عمومی خانه سینما وارد نشود....بيشتر»اما در روز برگزاری مجمع بر خلاف توافقات انجام شده فرصت دفاع به سجاده چی و دوستانش در برابر برخی اتهامات داده نشد و آنان جلسه را ترک کردند.

به رغم عدم حضور فیلمنامه نویسان قانونی که اتفاقا بطور رسمی اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران می باشند، رای گیری انجام و افرادی از میان حاضرین از جمله شادمهر راستین ،اکبر قاضی نظام، رضا مقصودی ، جابر قاسمعلی، سید سعید رحمانی،فرید مصطفوی، محمدرضا گوهری ،مهران کاشی، محمود اربابی و حسن مهدوی فر به عنوان هیات مدیریره و بازرس این کانون انتخاب شدند.در عین حال سجاده چی طی بیانیه ای مجمع مورد اشاره را فاقد وجاهت قانونی و حقوقی دانست و فعالیت تشکل جدید را طبق مقررات وزارت ارشاد و اداره ثبت شرکتها،  غیر قانونی اعلام کرد..بيشتر»
 

مجمع عمومی انجمن صدای سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۸/۱۴ تشكیل شد و پس از رای گیری به ترتیب: بهمن اردلان، بهمن حیدری، یداله نجفی، سید مازیار شیخ محبوبی، نظام الدین کیایی و محمدرضا دلپاک انتخاب شدند و به مدت دوسال به عضویت شورای مرکزی انجمن صدای سینمای ایران در آمدند.

سید محمود موسوی نژاد، ناصر انتظاری و آرش قاسمی به عنوان سه عضو علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند و در بخش بازرسی نیز حسن زاهدی به عنوان بازرس اصلی و علی اصغر میرزایی بازرس علی البدل انجمن برگزیده شدند.

براساس این گزارش، در اولین جلسه شورای مركزی در تاریخ ۹۲/۸/۲۲ برای انتخابات شورای مركزی با اکثریت مطلق آرا محمود سماک باشی به عنوان رئیس ، بهمن اردلان به عنوان نایب رئیس ، بهمن حیدری به عنوان خزانه دار، یدالله نجفی به عنوان منشی و مازیار شیخ محبوبی به عنوان سخنگو و مسئول روابط عمومی انجمن صدای سینمای ایران انتخاب شدند.

مجمع طراحان فنی و مجریان صحنه در تاریخ ۹۲/۸/۱۵ برگزار شد و به ترتيب: سارا قراچه داغی،‌ سهراب محمودی، داریوش میرزایی، نصراله پورعلی اکبر و سعید مشهدی زاده به عنوان اعضای اصلی و همچنین نظام الدین مدنی و پیام حسین سوری به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی برگزیده شدند.

علاوه بر این عباس حاجی درویش به عنوان بازرس اصلی و اله وردی عبدالهی به عنوان علی البدل انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه سینمای ایران معرفی شدند.

انتخابات داخلی شورای مرکزی انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۹/۱ برگزار شد و در این جلسه سارا قراچه داغی به عنوان رییس، سهراب محمودی به عنوان نایب رئیس،  نصراله پورعلی اکبر به عنوان سخنگو، داریوش میرزایی به عنوان خزانه دار و سعید مشهدی زاده به عنوان منشی انجمن انتخاب شدند.

مجمع عمومی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران برابر با تاریخ ۹۲/۸/۱۸ در نوبت اول با حضور اعضا تشکیل و بعد از رای گیری به ترتیب محمد آلاد پوش ، ساعد نیک ذات، محمدرضا سکوت، تورج اصلانی، رضا جلالی، به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران انتخاب شدند.

همچنین حسن قلی زاده و محمد احمدی به عنوان دو عضو علی البدل این شورا و نیز شاپور پورامین به عنوان بازرس اصلی و مسعود کرانی به عنوان بازرس علی البدل انجمن برگزیده شدند.

گفتنی است محمد آلادپوش رئیس انجمن و عزیز ساعتی نایب رئیس این انجمن معرفی شدند.

این گزارش حاکیست مجمع عمومی انجمن عکاسان فیلم سینمایی ایران در تاریخ ۹۲/۸/۱۹ با حضور اعضا در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار و اعضای جدید شورای مرکزی انجمن به ترتیب آرا حافظ احمدی ، علی نیک رفتار، محمد فوقانی ، مهدی دلخواسته، شهاب عادل اعضای اصلی شورای مرکزی وحبیب مجیدی و امیر عابدی به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

همچنین مهدی حیدری به عنوان بازرس اصلی و مجید خمسه نیا به عنوان بازرس علی البدل انجمن عکاسان فیلم سینمای ایران انتخاب شدند.

در نخستین جلسه شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۹/۱ برگزار شد و طی آن حافظ احمدی به اتفاق آرا به عنوان رئیس و علی نیک رفتار به عنوان خزانه دار انجمن برگزیده شدند.

مجمع عمومی انجمن فیلم کوتاه ایران در تاریخ ۹۲/۸/۲۰  تشکیل شد و به ترتیب آرا : مجید برزگر، مهدی جعفری، شهرام مکری، آرش رصافی و نیما عباس‌پور به عنوان هیات مدیره جدید انجمن فیلم کوتاه ایران و مسعود امینی تیرانی و مرجان اشرفی زاده به عنوان اعضای علی البدل به مدت دو سال انتخاب شدند.

درانتخاب بازرس نیز نقی نعمتی به عنوان بازرس و ایرج سالاروند به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

در جلسه شورای مرکزی نیز مجید برزگر به عنوان رئیس ، مهدی جعفری «نایب رئیس» ، شهرام مکری «خزانه دار» ، نیما عباس پور «سخنگو» و آرش رصافی دبیر این انجمن معرفی شدند.

مجمع عمومی انجمن طراحان فیلم در ۹۲/۸/۲۵ تشكیل جلسه داد و بعد از انجام رای گیری، پروین صفری بیشترین رای را به خود اختصاص داد و مجید لیلاجی، هادی قمیشی، بهزاد آدینه و غلامرضا نامی به ترتیب رتبه های بعدی را کسب و به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی انتخاب شدند. بهزاد کزازی و کیوان مقدم نیز در این انتخابات، در جایگاه اعضای علی البدل این شورا قرار گرفتند.

همچنین فرامرز بادرامپور با کسب رای اول به عنوان بازرس اصلی و حمید قدیریان به عنوان بازرس علی البدل و «پروین صفری» در جلسه جداگانه ای به عنوان رئیس انجمن معرفی شد.

بر اساس این گزارش مجمع عمومی كانون آهنگسازان سینمای ایران در ۹۲/۸/۲۶ برگزار و طی آن محمد سریر، فریدون شهبازیان، کامبیز روشن روان، مهدی بزرگمهر و پیروز ارجمند به عنوان اعضای اصلی و کارن همایونفر و فردین خلعتبری به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

همچنین بیتا بهشتیان به عنوان بازرس اصلی و محمد فرشته‌نژاد به عنوان بازرس علی البدل معرفی شدند.

در نخستین جلسه شورای مرکزی جدید کانون آهنگسازان سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۱۰/۸ نیز دکتر محمد سریر با اکثریت آراء به عنوان رئیس، فریدون شهبازیان به عنوان نایب رئیس، مهدی بزرگمهر به عنوان دبیر و خزانه دار، پیروز ارجمند به عنوان سخنگو، کامبیز روشن‌روان به عنوان رئیس هیات فنی و کارن همایونفر و فردین خلعتبری به عنوان اعضای هیات فنی انتخاب شدند.

مجمع عمومی انجمن مدیران سالن‌های سینمای ایران در تاریخ 92/8/27 با حضور اعضای انجمن برگزار شد و بعد از رای گیری، وجیه اله شهیدی، علی ظریفی، مجتبی لهراسبی، حسین علی مقیمی، امیر قطبی به عنوان اعضای اصلی و فرشید مصلحتی و حمید بهرامفرد به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انجمن انتخاب شدند.

در این مجمع همچنین سید مهدی خادم به عنوان بازرس اصلی و مهران اشرفی به عنوان بازرس علی البدل انجمن برگزیده شدند.

وجیه اله شهیدی نیز به عنوان رئیس این انجمن معرفی شد.

مجمع عمومی انجمن مدیران تداركات سینمای ایران در تاریخ 92/8/28برگزار شد و بعد از شمارش آرا، مجید امانی زاده، رضا نوروزی، یداله زبردست مقدم، حمیدرضا وفایی، حسن خضرآبادی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و فرخ روح افزا و سید مقصود میرهاشمی به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

همچنین مجید حاجی زاده به عنوان بازرس اصلی و محمد تقی محمودی به عنوان بازرس علی البدل این صنف انتخاب شدند.

گفتنی است در جلسه داخلی شورای مركزی برابر با تاریخ 92/9/20برگزار شد و طی آن «رضا نوروزی» رئیس این انجمن شناخته شد.

مجمع عمومی کانون مدرسان سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۸/۲۹ تشکیل شد و پس از شمارش آرا دکتر حمید دهقانپور، دکتر مسعود نقاش زاده، دکتر سید محسن هاشمی، دکتر محمد باقر قهرمانی و دکتر مهدی رحیمیان به عنوان اعضای اصلی و دکتر رجبعلی طهماسبی زاده و دکتر محمد ابراهیمیان به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شدند.

همچنین حسین فرد رو و دکتر محمد حسین احمدی به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفته می‌شود که بالاترین رای مجمع به عنوان رئیس این کانون برگزیده می‌شود، بنابراین دکتر جمید دهقانپور رئیس شورای مرکزی این صنف شد.

مجمع عمومی انجمن بازیگران و بدلکاران سینمای ایران  در تاریخ ۹۲/۹/۴ برگزار شد و پس از شمارش آرا علیرضا فتحی، صفدر سیاه پوش، اکبر نیکروی، ذبیح ذبیح پور و احمد راد به عنوان اعضای اصلی و حسین صفاریان و محمد حسین قشمی به عنوان اعضای علی البدل این انجمن انتخاب شدند. در این مجمع همچنین نعمت جهانفر به عنوان بازرس اصلی واکبر غفاری به عنوان بازرس علی البدل برگزیده  شدند.

همچنین «علیرضا فتحی» به عنوان رئیس انجمن بازیگران و بدلكاران انتخاب شد.

مجمع عمومی انجمن منشیان صحنه در تاریخ ۹۲/۹/۵ برگزار شد و طی آن زینت رضا، سیمین آزادی، سعیده خضوعی، گلچهره دانش و روح انگیزشمس به ترتیب آرا به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و افسانه قاسمی و منیره قیدی در جایگاه اعضای علی البدل قرار گرفتند.

در این انتخابات همچنین ندا قائدی مقامیبه عنوان بازرس اصلی و لادن کسرایی به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شدند.

در اولین جلسه شورای مركزی برابر با تاریخ ۹۲/۹/۱۵ انتخابات داخلی انجام شد و در نهایت زینت رضا به عنوان رئیس انجمن، سیمین آزادی به عنوان نایب رئیس و روح انگیز شمس به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

مجمع عمومی سالیانه انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در تاریخ ۹۲/۹/۶ برگزار شد.

در این جلسه پس از ارایه گزارش سالیانه هیات مدیره که توسط رئیس، دبیر، نایب رئیس، خزانه دار و بازرس پیشین انجمن قرائت شد،  مرحله انتخاب بازرس جدید با معرفی نامزدها انجام گرفت و در ادامه پس از شمارش آراء مجید خالقی سروش با کسب اکثریت آراء به عنوان بازرس اصلی و عصمت شاکری به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است مرتضی رزاق کریمی(رئیس)،‌جعفر صانعی مقدم(نایب رئیس) ،‌مهناز مظاهری(دبیر)، سید حسن حقگو(خزانه دار)،‌به همراه فخر الدین سیدی اعضای اصلی هیات مدیره و سام کلانتری و محمد دزفولی اعضای علی البدل هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستند سینمای ایران هستند.

اما مجمع عمومی انجمن مدیران تولید سینمای ایران که در طول دو سال گذشته با مدیریت پیمان جعفری ثبت رسمی شده است در تاریخ ۹۲/۹/۹ برگزار شد و پس از شمارش آرا پیمان جعفری، هادی انباردار، محمدرضا منصوری،‌ یونس صباحی،‌علی قائم مقامی به عنوان اعضای اصلی و یوسف صمدزاده و محمد صنعتی به عنوان اعضای علی البدل این شورا برگزیده شدند.

همچنین محمدرضا شرف الدین به عنوان بازرس اصلی و امیرشروین امیر صادقی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتخابات شورای مركزی این صنف در تاریخ ۹۲/۱۰/۲۱  با حضور یونس صباحی،علی قائم مقامی و محمدرضا منصوری بدون حضور بازرس انجمن و دو عضو اصلي شورای مركزی برگزار شد لیکن بر خلاف مفاد اساسنامه مصوب،طی آن یونس صباحی به عنوان رئیس ، سید علی قائم مقامی به عنوان نایب رئیس و محمدرضا منصوری به عنوان خزانه دار این انجمن تعیین  شدند.

گفتنی است، دو نفر از اعضای شورای مركزی انجمن مدیران تولید، هادي انباردار و پيمان جعفري نسبت به این انتخابات اعتراضات خود را مطرح كردند و خروجی آنرا فاقد وجاهت قانونی دانستند و در نهايت با انتشار بيانيه‌ای نسبت به انتخابات و منتفی شدن  درخواست مجمع عمومی فوق العاده توسط بازرس خانه سينما واكنش تندی نشان دادند.

در ادامه این گزارش، مجمع عمومی انجمن کارکنان لابراتوار سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۹/۱۷ تشکیل جلسه داد و طی آن بهمن کریمیان، جهانگیر رجبی خواه، محمود محسنی، الهه موسوی، حسن نیک نژاد، حمیدرضا بخت طالع و محسن جمشیدی به عنوان اعضای اصلی و ثیث مشکوه و مجید محمدنژاد به عنوان دو عضو علی البدل شورای مرکزی انجمن کارکنان لابراتوار سینمای ایران  انتخاب شدند.

همچنین احمد عبدالهیان به عنوان بازرس اصلی و حمید دوستدار به عنوان بازرس علی البدل از سوی اعضاء برگزیده شدند.

گفتنی است ریاست این انجمن برعهده «بهمن کریمیان» می باشد.

مجمع عمومی انجمن مستندسازان سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۹/۱۸ برگزار شد و طی آن ابراهیم مختاری در جایگاه نفر اول مجمع قرار گرفت و به ترتيب شمارش آرا: مهرداد زاهدیان، ناصر صفاریان، بهرام عظیم‌پور و ناهید رضایی به عنوان اعضای اصلی و هادی آفریده و شیرین برق نورد اعضای علی البدل شورای مرکزی شدند.

در این مجمع پژمان مظاهری‌پور به عنوان بازرس اصلی و سحر سلحشور بازرس علی البدل انجمن شدند.

همچنین در جلسه هیئت مدیره این انجمن ابراهیم مختاری رییس، بهرام عظیم‌پور نایب رییس، ناصر صفاریان دبیر، مهرداد زاهدیان خزانه دار و ناهید رضایی به عنوان سخنگوی انجمن انتخاب شده‌اند.

مجمع عمومی انجمن جلوه های ویژه سینمای ایران در تاریخ ۹۲/۹/۱۵ تشکیل جلسه داد و پس از شمارش آرا اکبر محمدی ، عباس شوقی، مصطفی رستگار، نجف فتاحی و محسن روزبهائی به عنوان اعضای اصلی و اصغر پورهاجریان و حسین طلابیگی به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

در این مجمع همچنین «رضا رستگار» بازرس اصلی و «ایمان کرمیان» بازرس علی البدل انجمن جلوه‌های ویژه سینمای ایران شدند.

گفتنی است، اکبر محمدی رئیس این انجمن معرفی شد.

مجمع عمومی كانون دستیاران فیلمبردار در تاریخ ۹۲/۱۰/۵ تشكیل شد و شورای مرکزی جدید این کانون به مدت دو سال برگزیده شد.

در این مجمع به ترتیب مهرداد لشکری‌نژاد، مصطفی بافرونی، ذبیح‌الله آقابابایی، فرهاد کریمی و حسینعلی محب جلیلی به عنوان اعضای اصلی و محمدرضا میرکیانی و سید حسین قدیمی به عنوان اعضای علی‌البدل شورای مرکزی کانون انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع، بهرام مشایی به عنوان بازرس اصلی و داود خدنگی نوجه به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شدند.

«مهرداد لشکری نژاد» نیز بجای حسین قدیمی رئیس انجمن دستیاران فیلمبردار معرفی شد.

مجمع عمومی انجمن چهره پردازان  سینمای ایران با حضور ۹۹ نفر از اعضا در تاریخ ۹۲/۱۰/۸ رسمیت یافت و طی آن به ترتیب عبدالله اسکندری، پروانه پور محمدی، مهین نویدی، ناهید اعلامی و عباس افشاریان به عنوان اعضای اصلی و امیر  ترابی و محمود اسمانی به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شدند.
در این مجمع همچنین نوید فرح مرزی با کسب اکثریت آراء به عنوان بازرس اصلی و انسیه زیدی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است «عبدالله اسکندری» به عنوان رئیس این صنف از سوی شورای مرکزی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در حالی كه مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره خانه سینما قرار بود در دهم دی ماه انجام شود اما در این تاریخ انتخابات انجام نشد و فرهاد توحیدی در مصاحبه‌ای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما را به بعد از جشنواره فیلم فجر موكول كرده است.حال با این گزارش مشروح باید منتظر ماند تا هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی نظر نهایی خود را در مورد وصول مدارک ثبت رسمی صنوف اعلام نماید تا دست اندرکاران خانه سینما با حضور نمایندگان صنوف قانونی مبادرت به برگزاری مجمع و انتخابات هیات مدیره کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.