جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

با فیلمسازان جشنواره فیلم فجر/ 1

کیایی: «خط ویژه» کمدی نیست/ فضای فیلم شهری و اجتماعی است

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی؛ کارگردان فیلم سینمایی «خط ویژه» درباره شرایط تولید این فیلم گفت:

مصطفی کیایی؛ کارگردان فیلم سینمایی «خط ویژه» درباره شرایط تولید این فیلم به سینماپرس گفت: به دلیل شرایط خاصی که در مقطعی بوجود آمد، «خط ویژه» را با پیش تولید کوتاه کلید زدیم و با یک برنامه ریزی دقیق در ۳۶ جلسه، فیلمبرداری را به اتمام رساندیم که فیلم هم در یک زمان بندی خوب تمام شد.

کارگردان «ضد‌گلوله» ادامه داد: عوامل فیلم خیلی هماهنگ بودند و کمتر اتفاق افتاد که دیرتر از ۸صبح کلید بزنیم، همیشه بچه ها ساعت ۶ سر صحنه حضور پیدا می کردند و تولید فیلم خیلی با برنامه پیش رفت و همزمان تدوین هم توسط نیما جعفری جوزانی انجام می شد و بعد از فیلمبرداری تنها سه روز در اتاق تدوین بودم که در نهایت فیلم به صورت فاین‌کات تحویل دفتر جشنواره شد و به نظرم هیات انتخاب هم از فیلم خوشش آمده بود که در لیست اولیه قرار گرفت.

کیایی فضای «خط ویژه» را نسبت به دو فیلم قبلی‌اش متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: این فیلم هم در راستای نگاه همیشگی من ساخته شده اما فضای این فیلم شهری و به روزتر است، دغدغه «خط ویژه» مسائل اجتماعی است و اینکه فضای کلی فیلم مانند «ضد‌گلوله» و «بعد از ظهر سگی‌ سگی» کمدی نیست.

وی درباره انتخاب بازیگران «خط ویژه» گفت: مجموعا بازیگران کنار هم بازی ای داشتند که برآیند بازیگران کنار هم تبدیل به نقش اصلی فیلم «خط ویژه» شده است و خیلی به این فکر شد که بازیگران به لحاظ جنس بازی و رنگ آمیزی کنار هم قرار بگیرند که در نهایت به ترکیب فعلی رسیدیم.

کیایی با اشاره به اینکه قرار نیست عنوان این فیلم تغییر کند درباره پیش بینی‌اش درباره «خط ویژه» در جشنواره فیلم فجر گفت: الان در مرحله‌ای هستیم که نسبت به فیلم نمی توانیم نظر قطعی بدیم ولی امیدوارم ارتباط خوبی با مردم،اهالی رسانه و منتقدان برقرار کند و اگر فیلم خوب دیده شود به نظرم جوابمان را گرفتیم.

کیایی در پایان گفت: امیدوارم جشنواره خوب و منظم در زمان بندی فیلم‌ها برگزار شود.

گفتنی است «مصطفی کیایی» در جشنواره سی‌ام موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای فیلم «ضد‌گلوله» شد.

هانیه توسلی، میترا حجار، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، میلادکی مرام، هومن سیدی، محسن کیایی و سام قریبیان از بازیگران «خط ویژه» هستند که تهیه کنندگی آن بر عهده منصور لشکری‌قوچانی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.