یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

مستند سازان و جشنواره ای که گذشت/

رزاق‌کریمی: برنامه ریزی بخش مستند در جشنواره باید برعهده افراد مسلط گذاشته شود

مرتضی رزاق کریمی

رزاق‌کریمی؛ مستند ساز با بیان اینکه حضور بخش مستند در جشنواره فیلم فجر ضروری است، در این رابطه بیان کرد: ریزی بخش مستند در جشنواره باید برعهده افراد مسلط گذاشته شود.

«خاطراتی برای تمام فصول» عنوان مستندی ساخته مصطفی رزاق‌کریمی است که به عنوان بهترین فیلم مستند، برنده سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد، رزاق کریمی در رابطه با مشکلات بخش مستند در جشنواره عنوان کرد: بخش مستند در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از عدم برنامه ریزی صحیح رنج می برد. بهتر این بود که نمایش فیلم های مستند فجر در جشنواره به جای اینکه برنامه ریزی چرخشی داشته باشد به شکل متمرکز به نمایش درمی آمد.

 

وی یکی از ضعف هایی که موجب مهجور ماندن این بخش در جشنواره شده بود را عدم اطلاع رسانی کافی این بخش را در جنواره دانست و در این رابطه افزود: باید برای بخش مستند در جشنواره برنامه ریزی مستقلی و با حضور افراد آشنا و مسلط به سینمای مستندصورت بگیرد، به این صورت می توان برای این بخش اطلاع رسانی دقیقتری نیز صورت بگیرد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در رابطه با حذف بخش مستند از جشنواره فجر در سال های آتی اظهار داشت: من معتقدم که جشنواره فیلم فجر آینه تمام نمای سینمای ایران است. به همین دلیل حضور بخش مستند در جشنواره فجر ضروری است، جشنواره فیلم فجر مکانی برای سنجیدن برآیند سالیانه سینمای ایران است و می تواند میزان رشد بخش های مختلف سینما را ارزیابی کند و از آنجا که سینمای مستند نیز یکی از بخش های سینما است بنابراین حضور فیلم های مستند در جشنواره لازم است.

 

رزاق کریمی خاطرنشان کرد: جایزه این فیلم صرفاً متعلق به من به عنوان تهیه کننده نیست، بلکه شایسته عوامل اصلی فیلم از جمله نویسنده، محقق، تدوینگر، تصویربردار و به ویژه کارگردان است. آنها تلاش کردند تا بخشی از یک حقیقت بزرگ به نام فاجعه سلاح شیمیایی را به تصویر کشیده و به مخاطبان معرفی کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.