دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

با گلایه از رفتار دوگانه طباطبایی نژاد

جوانشیر: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با عماریون همکاری نمی کند/ دریغ از یک وقت ملاقات!

امیرحسین جوانشیر مستند ساز

سینماپرس: امیرحسین جوانشیر مستند ساز صبح امروز ۱۲ خرداد گفت: مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درب اتاق خود را به روی فیلمسازان عمار بسته است. آقایان با رفتارهای مختلف مانع تراشی ایجاد کرده اند و تاکنون وقت ملاقاتی به ما نداده اند.

براساس این گزارش، جوانشیر به سینماپرس گفت: حدود پنج مرتبه به دفتر محمدمهدی طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کردیم تا بتوانیم همراه با سایر فیلمسازان جشنواره فیلم عمار دیداری با ایشان داشته باشیم اما بدون هیچ تماسی نسبت به درخواست ما بی تفاوت بودند.

وی افزود: درهای مدیران به روی نیروهای ارزشی بسته شده است و فقط تنها با افراد شبه روشنفکر همکاری می کنند همانطور که برخی آثار تولید شده از سوی موسسه های دولتی نشان دهنده ترویج این جریان است.

جوانشیر با بیان اینکه طرح های پیشنهادی فیلمسازان عمار در مرکز گسترش بایکوت شده است خاطرنشان کرد: زنگ خطری برای سینمای ایران وجود دارد و آنهم تسلط یک جریان فکری خاص در مدیریت سینمای کشور است که متأسفانه آنگونه به نظر میرسد در جهت حذف جریان ارزشی قدم برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه در پروژه «سرزمین سلمان» سابقه همکاری با مرکز گسترش را داشته است یادآور شد: افرادی که با جریان مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم فکر هستند به راحتی در این مرکز دولتی که باید در راستای کمک به همه فیلمسازان باشد حضور دارند اما متاسفانه حتی یک وقت جلسه برای طرح انتظارات و خواسته هایمان به ما نمی دهند.

این مستندساز گفت: این در حالیست که طباطبایی در گفتگوهای خود به کرات خود را حامی نیروهای ارزشی میدانند، مگر نه اینکه مقام معظم رهبری هم تأکید کردند از جوانان علاقمند به عرصه هنر انقلاب باید حمایت کرد پس چرا اتفاقی در عمل نمی اقتد؟

جوانشیر در پایان گفت: مستندسازان مرتبط با جشنواره مردمی عمار این برخورد متناقض را نوعی دوگانگی در مدیریت فعلی سینمای کشور می دانند و امیدوارند مدیران مربوطه به شعار های خود جامه عمل بپوشانند.

نظرات

  • nazanin ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ - ۱۲:۲۵
    2 0
    ناراحت نباشید دوست عزیز، آقای طباطبایی نژاد تنها در حرف زدند و مصاحبه کردند موفق بوده، ولی در عمل پول مرکز را به دوستان خود داده و میدهد. نام افراد را در مرکز شان نگاه کنید و شعار‌های‌شان را بخوانید، و فراموش نشود. . نازنین ، مستند ساز
  • مخاطب ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ - ۲۱:۲۴
    0 0
    جناب جوانشیر همیشه نیروهای ارزشی مثل جنابعالی مظلوم بوده اند عمار هم مظلوم بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.