سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

پس ازجلسه نمایش فیلم در لانه جاسوسی

گرشاسبی: فارابی از ابتدا مخالف تولید «اینجا شهر دیگریست» بود/ برخی جلوی تولید «ابوطالب» را هم گرفتند

احمدرضا گرشاسبی*

سینماپرس: احمد رضا گرشاسبی گفت: فارابی از ابتدا مخالف تولید «اینجا شهر دیگریست» بود و پس از این مخالفت به ما گفتند که تئاتری وجود دارد که نمایشنامه آن را مطالعه کن و اگر خواستی آن را بساز!

بنابراین گزارش،  فیلم سینمایی «اینجا شهر دیگریست» ساخته احمدرضا گرشاسبی عصر دیروز دوشنبه ۱۶ تیرماه در لانه جاسوسی به نمایش درآمد. 

احمدرضا گرشاسبی کارگردان این اثر سینمایی پس از نمایش این فیلم طی سخنانی گفت: پیش از این در سال ۸۵ فیلم‌نامه‌ای را تحت عنوان «ابوطالب» به بنیاد سینمایی تحویل دادم و پس از چند سال تأخیر در نگارش مشخص شد فرد دیگری قرار است درباره پیامبر فیلم بسازد و به ما پیغام رسید که باید ساخت فیلم را متوقف کنیم که ما نیز همان زمان خواستار چرایی توقف این فیلم شدیم.

وی افزود: برای نقش حضرت ابوطالب جرج کلونی را در نظر گرفته بودم که البته با وی به توافقاتی نیز رسیده بودیم و پس از او فیلم‌بردار فیلم سینمایی گلادیاتور را برای مدیریت فیلمبرداری این اثر سینمایی انتخاب کرده بودم که این اتفاق هم نیفتاد و جلوی تولید فیلم را گرفتند.

گرشاسبی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های من با جرج کلونی، اسپانسری در امارات به من پیام داد که جرج کلونی برای بازی در این فیلم ۲۰ میلیون دلار بیشتر نمی‌خواهد.

کارگردان فیلم سینمایی «اینجا شهر دیگری است» در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در زمان آقای شمقدری نیز ایشان دستور راه‌اندازی مجدد این پروژه را صادر کردند که باز هم گروهی جلوی فیلم را دوباره گرفتند.

وی تاکید کرد: من برای گرفتن بودجه به بنیاد سینمایی فارابی مراجعه کردم و برآورد خود که ۴ میلیارد تومان بود را خواستار شدم که حتی ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای هماهنگی بازیگران این فیلم به من قرض ندادند.

این کارگردان ضمن گلایه از بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: فارابی از ابتدا مخالف تولید فیلم «اینجا شهر دیگریست» هم بود و پس از این مخالفت به ما گفتند که تئاتری وجود دارد که تو نمایشنامه آن را بخوان و اگر خواستی آن را بساز!

وی افزود: مدیرعامل وقت فارابی چندین‌بار با ساخت این فیلم مخالفت کرد و زیرآب حمید امجد نویسنده این فیلم را زدند و ایشان را به شمال بردند و با دادن یک ویلا و مقداری پول به او گفتند که درباره این موضوع نباید به کسی حرفی بزنی!

گرشاسبی اظهارداشت: از اسفند سال ۸۹ خون جگر خوردم اما سئوال اینجاست که چرا فیلم باید در آبان‌ماه سال بعد کلید بخورد.

گرشاسبی با اشاره به دیگر سختی‌های تولید این پروژه سینمایی تاکید کرد: مدیر فرهنگی وقت بنیاد سینمایی فارابی به من گفت که ۲۰ اسب بیشتر به تو نمی‌دهیم و باید سکانس‌های جنگ صفین را بی‌خیال شوی که من نیز در جواب این موضوع گفتم که لطفاً مرا تهدید نکنید.

وی افزود: در طول مدت فیلمبرداری ما در آبادان، ما در اردوگاه میثاق که محل اسکان کاروان راهیان نور بود ساکن بودیم در حالی که فیلم‌های دیگر در بهترین هتل‌های ایران اقامت می‌کنند.

گرشاسبی در پایان گفت: محدودیت‌ها و شرایط نابسامان و زدن زیرآب نویسنده فیلم ما باعث شد تا تمام توان خود را بکار گیرم و فیلم سینمایی «اینجا شهر دیگریست» را تولید کنم البته تغییر در فیلمنامه این اثر برای من بسیار مشکل بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.